Skift af trådløse termostater og styreboks til gulvarme

Hej i dejlige mennesker.

Jeg overvejer at skifte mine trådløse termostater (og skifte til ny styrebokse), efter end af de nuværende er død og de tilsyneladende er så gamle at de er svære og dyre at skaffe.

Men er i tvivl om der er noget jeg skal være opmærksom på i forhold til kompatibilitet med mine varmefordeler rør og nuværende tele stater.

Alt det jeg har nu er af mærket Altech, så ved ikke om det er bedst at holde sig til det (eller Pettinaroli som jeg forstår er det samme). Overvejer om en pakke som denne vil give mening?
https://www.elvvs.dk/p/pettinaroli-alpha-traadloest-styresystem-programmeret-8-zoner-2749467/

Har tilføjet lidt billeder af mine nuværende rør.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Det enete du skal vide er om den nye styring kommer med den spænding som dine telestater skal bruge, og om det er No eller NC. 
1. Spænding kan være 24 v dc jævnstrøm 24 v Ac vekselstrøm eller 230 v AC Det er sikkert mærket op på telestater. Jeg mener altech er 230 v 
2 No eller NC betyder Normaly open eller Normaly closed. Altså er ventiler åbne NO når der ikke kommer strøm til dem eller er de lukkede NC når der ikke kommer strøm til dem. Det sidste er det mest normale. 
Du kan prøve at tage ledning fri til en af telestaterne, og se om der så lukkes for den sløjfe. NC-

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Termostater og styreboks taler sammen, så de skal passe sammen. Dernæst skal styrboks tale med telestaterne, hvilket betyder at spændingen fra styreboksen skal passe med spændingen til telestaterne. 

fase
ev elmand skrev den 14-08-2023 20:31:12

Det enete du skal vide er om den nye styring kommer med den spænding som dine telestater skal bruge, og om det er No eller NC. 
1. Spænding kan være 24 v dc jævnstrøm 24 v Ac vekselstrøm eller 230 v AC Det er sikkert mærket op på telestater. 
2 No eller NC betyder Normaly open eller Normaly closed. Altså er ventiler åbne NO når der ikke kommer strøm til dem eller er de lukkede NC når der ikke kommer strøm til dem. Det sidste er det mest normale. 
Du kan prøve at tage ledning fri til en af telestaterne, og se om der så lukkes for den sløjfe. NC-

Det var super brugbar information. Så der er ikke problemer med at kun nogle bestemte telestater passer til bestemte fordeler rør?

Er der nogen styreboks / trådløse sensor systemer du/i kan anbefale?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis