dampspærre i loft, sømhuller

Jeg har isoleret loftet i min garage med 150 mm rockwool og er ved at sætte dampspærren op. Jeg planlægger at montere trælisteloft, men hvis jeg skyder listerne på går der jo hul i membranen. Kan blot ikke se nogen anden vej uden om? Er det OK. eller hvordan løser professionelle dette?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sætter du dampspærre på dine spær eller på din forskalling?
Normalt vil det jo være mellem spær og forskalling, således man skruer loftet fast på forskallingen uden at gennembryde dampspærren.

Vi skal ikke hjemad, vi skal fremad

Den er sat op på spærene. Spærene er dog lige så tanken var at sætte loftet direkte på spærene uden forskalling. Det vil også tage noget af loftshøjden at lave forskallingen. Jeg må vel satse på at loftsbrædderne lige for presset det hele nok sammen til at det holder tæt.
Hvis du ikke har din garage opvarmet konstant, er der ingen grund til at montere dampspærre.

Søren O
Du små huller har ingen betydning. 
1.er hullet udfyldt af søm / stift.
2.så kommer der ikke luft op da dampspærre ligger i klemme imellem loft og spær. 
Og selv ved forskalling vil skruer gennembore forskalling uden at det har nogen betydning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
puggie skrev den 14-08-2023 14:40:53

Den er sat op på spærene. Spærene er dog lige så tanken var at sætte loftet direkte på spærene uden forskalling. Det vil også tage noget af loftshøjden at lave forskallingen. Jeg må vel satse på at loftsbrædderne lige for presset det hele nok sammen til at det holder tæt.

Det giver god mening med lofthøjden.
Ja, det kan du sagtens :)

God fornøjelse

Vi skal ikke hjemad, vi skal fremad

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis