Bremser - er de helt færdige?

Jeg er helt på spanden - ved intet om biler - da min bil var til service i maj, var der intet med min bil.
I dag får jeg at vide, på et andet værksted, at vide, at de er helt slidt ned og jeg ikke kan køre i den, før de er fikset.

Kan nogen se hvad der er op og ned på dette billede?

🙏🙏

Kvinde. Med et ældre hus, havde det været bedre at taget en håndværksmæssig uddannelse i stedet for en boglig :D 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Værkstedet har helt ret, de bremseskiver er helt færdige, og skal skiftes, eller drejes af hvis der er gods nok tilbage.
De kan sagtens have været i brugbar stand i maj, det går hurtigt når de først er begyndt at ruste.

Skivebremsere holder længst hvis man bremser lidt hårdt ned og bilen ikke står stille i længere tid af gangen.

Vi prøver igen, i morgen --
Ja sådan skal de ikke se ud - gå en tur på en parkerings plads - biler med smarte alu-hjul er ofte så åbne du kan kigge direkte ind på bremseskiverne. De skal være blanke hvor bremseklodserne tager fat. Gætter på det er baghjul og du kører for pænt. Engang imellem og før syn tager jeg nogle kraftige opbremsninger - så kraftige at bilen selv starter nødblink - det har den aldrig gjort under normal trafik. Hvilken bil og årgang.?

 

Oven i nye bremseskiver, kan du roligt regne med, at der skal nye calibre til. Stemplerne i calibrene er formentlig rustet fast. Det er ikke noget, der koster det hvide ud af øjnene, hvis man køber delene lidt fornuftigt. Du kan sagtens køre med det, indtil du få skabt dig et overblik, naturligvis med lidt forsigtighed.

Med venlig hilsen
ktm

 

1000 tak for jeres svar. Jeg har fået det hele fikset pg nu kan min 208 fra 2018 igen 😊

Kvinde. Med et ældre hus, havde det været bedre at taget en håndværksmæssig uddannelse i stedet for en boglig :D 
Find et øde stykke  vej og kør Ca 50 Km/t og hold den fart mens du trækker din håndbremse og kør lidt sådan baghjulene skal lige rulle det gør du en gang eller to om måneden så sker dette ikke igen for dig
Grunden til skivernes udseende er at bilen næsten ikke bremser på baghjulene under normale omstændigheder
Hilsner fra en der selv har haft problemet MEN ikke har det mere efter brug af denne opskrift 

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis