Arbejdshandsker til venstre hånd

Hej, mine arbejdshandsker til venstre hånd, bliver altid slidt op længe før dem til højre hånd - så jeg har en kasse med fine let brugte højrehåndshandsker, som mangler en mage.

Nogen, der ved hvor man kan nøjes med at købe venstre hånds arbejdshandsker - eller en venstrehåndet, der har overskud af venstrehåndshandsker og som er int. i en byttehandel ;-)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske skulle du overveje dine arbejdsrutiner? Det er jo ikke kun slid på handsker, men også sener, led, knogler, brusk osv.
Bare en tanke.

Jeg oplever det samme.. bare omvendt.. 
Forbruget er ikke stort, dog.. måske har jeg to liggende.. (så det kan ikke svare sig at sende.
Men angiv lige hvilke handsker, og størrelse..  
Det kunne da være der var andre.
Jeg synes det et en god ide, I bæredygtighedens navn.
Jeg mindes at jeg så en webshop, der solgte enkeltvis, engang.. jeg kan desværre ikke huske hvilken.

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Bent Andersen skrev den 14-08-2023 00:47:26

Måske skulle du overveje dine arbejdsrutiner? Det er jo ikke kun slid på handsker, men også sener, led, knogler, brusk osv.
Bare en tanke.

Ja, måske - men jeg er forlængst begyndt at bruge computermusen med venstre hånd, da jeg ellers får musearm i højre albue - men bruger jeg f.eks. en vinkelsliber eller rundsav - så holder jeg på den med højre hånd uden arbejdshandske, da de ligesom ikke er designet til at man kan holde på dem ordentligt med handske på eller betjene tænd/slukknappen - så her bliver højre handske ikke rigtig brugt, mens jeg til gengæld holder og flytter på emnet med venstre hånd med hanske på, da vinkelsliberen jo kan smutte og der kan være skarpe kanter på emnet.

Svejsehandsker kan man købe i venstre link

Hvis du bruger størrelse 9 har jeg 20 par handsker du kan købe for 300 kr + fragt
Så må du selv om du kun vil have dem til venstre eller du vil have både h&v   

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 14-08-2023 10:00:03

Hvis du bruger størrelse 9 har jeg 20 par handsker du kan købe for 300 kr + fragt

Str. 9 er desværre lige småt nok til mig - str. 10 eller evt. 11 havde været bedre, men arbejdshandsker skal man som regel føle på hånden om de sidder tilpas og man kan bøje alle fingrene, da der kan være stor forskel fra producent til producent mht. hvad de forstår ved en bestemt størrelse - og hvor tykt/fleksibelt læder de bruger.

Ole ben skrev den 15-08-2023 08:15:35

je_ns skrev den 14-08-2023 10:00:03

Str. 9 er desværre lige småt nok til mig - str. 10 eller evt. 11 havde været bedre, men arbejdshandsker skal man som regel føle på hånden om de sidder tilpas og man kan bøje alle fingrene, da der kan være stor forskel fra producent til producent mht. hvad de forstår ved en bestemt størrelse - og hvor tykt/fleksibelt læder de bruger.

Ja så er de ikke noget for dig, jeg bruger selv størrelse 10, og kan kun lige få hånden ned i dem, selv om det er blødt og lækkert skind.

Jeg købte dem på en auktion, sammen med en masse andre ting, i et samlet lot.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis