Havemøbler-hvad skal man vælge?

Hej til alle!

Hermed kommer mit første indlæg på LDS, efter at ha´ fulgt med på sidelinien i et godt stykke tid!

Fruen og jeg har lige opført en træterasse ca 120 cm over jorden for enden af vores hus, og det er en af den slags, hvor der imellem stolperne er lavet kryds, som er malet i hvid, ligesom stolperne!

Derfor vil vi gerne investere i nye havemøbler i træ, og vores første tanke var egentlig at købe dem hvidmalet, da de ville passe bedst til resten af terassen, men efterfølgende er jeg blevet gjort opmærksom på, at de ikke altid er lige hårdføre overfor vind og vejr.(her taler jeg om sol og regn i sommermånederne, havemøblerne kommer naturligvis ind om vinteren)Har hørt om folk, der har oplevet at malingen krakelere, som om den ik er helt tør fra fabrikken.
Nogle der har erfaring med dette? Har evt. overvejet om man skulle investere penge i et alm. sæt i hårdt træ, skille det ad, og sende det til en vinduesfabrik for at få det malet, da den maling der, da må kunne holde til solen..
Håber på at få et par ideer og lidt inspiration!

Mvh.

Nybegynder!

Greorkgaard
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb du bare færdig malede...

Jeg har selv købt et par bænke og de holder fint, de er lavet i et ret hårdt træ og malet i østen. Malingen revner lidt og krakkelerer, men det er ikke noget problem. Mine havemøbler bliver opbevaret indendørs om vinteren, i den ene ende af brændeskuret....

De er så billige at man ikke kan købe træ, maling og skruer til fremstillingen selv... Så kig bare på et ikke alt for dyrt sæt, men check om de er stabile... der er stor forskel på kvaliteten...

Jeg har også et sæt i teak, men desværre har jeg givet disse olie....
Vælger du en god teak, så lad dem blive grå i vind og vejr... Træet kan holde til det og du sparer en masse arbejde og olie.

Jeg har også en ældre hårdtræbænk der har fået olie i en del år... den er grim og skal have hvid maling inden sommeren....

MVH Njord
Hej

Ja hvidmalet vil revne og krakelere før eller siden, da træet under malingen vil arbejde og da specielt i det danske vejr.

Det vil hjælpe hvis terrassen er overdækket.

Hvis du ikke bruger en rep. maling til at lukke revner med lukker du fugten inde i træet og det vil arbejde endnu mere og det vil rådne med tiden.

Hvid er flot, men det skal kun fugt eller regn til så er du nødt til at vaske dem rene da alt vil være at se på dem, og her vil du rigtig opleve hvor beskidt/forurenet vores luft er.

biggrin

Med venlig hilsen

Søren
Nu er det godt nok lidt uden for emnet. Men lillemor og jeg planlægger også at anlægge en terasse i ca 130 cm højde. Det skulle vel ikke være muligt at du kan sende mig nogle billeder af den. Og hvis det så er sådan en vi står og drømmer om. At jeg så avt. kunne maile til dig for at få nogle oplysninger.

Men venlig hilsen
jesper Dahl
[email protected]
Citat fra JDK

Nu er det godt nok lidt uden for emnet. Men lillemor og jeg planlægger også at anlægge en terasse i ca 130 cm højde. Det skulle vel ikke være muligt at du kan sende mig nogle billeder af den.


...eller uploade nogle billeder til siden her! Vi vil se, vi vil se... smile

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Tak for de hurtige svar! Vi vil kigge efter et hvidmalet sæt, i en ordentlig kvalitet!
M.h.t. upload af billeder, så skal jeg nok sende nogle på et tidspunkt, men da terassen ikke er helt færdig endnu, venter jeg lige lidt! Mangler at montere kryds mellem stolperne!

Nybegynder!

Greorkgaard
Annonce
Jeg har hvide havemøbler, godt nok plast, men når de skal skiftes ud, uanset materiale, så skal de ikke være hvide, det giver alt for meget genskin, så man sidder og kniber øjnene sammen på en solrig dag.

Mvh. Carsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også