Skift gammel radiatorhane til ny

Hej,

Jeg har kig på et hus, hvor der er 2 værelser på førstesal, som har en meget gammel radiatorhane øverst på radiatorerne og så en mere almindelig ventil nederest (returventil tror jeg). Se billeder.

Jeg vil høre, om det overhovedet er muligt at skifte sådan en gammel hane til en mere moderne radiatorventil. Og i såfald, er det så lige til at gå til for en vvs'er?

Uden at være helt sikker, så tror jeg, at det er direkte fjernvarme, der er befinder sig i huset.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det var dog en dejlig hane. Den er fra en tid hvor ikke alt skal være skjult.

Det ligner at den står helt åben, så det er næppe en hane der bliver brugt. Alt kan skiftes, men det er ikke altid let når det er gammelt udstyr.
Tak for svar. Tænker du så, at den slet ikke bliver brugt? Altså, at det så måske blot er ventilen forneden, der bliver brugt? Eller hvordan skal det forstås? Og i såfald, er der så en bestemt grund til, at den er der?
Sådanne haner var også i huset vi overtog for mange år siden. De blev uden videre udskiftet til Danfoss termostater på et senere tidspunkt.
Jeg kan ikke se hvad det er for en ventil / termostat der er i bunden, så jeg kan ikke sige om den bliver brugt til regulering. Men der er næppe helt åbent for radiatoren om sommeren.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis