Skifte olie på hydrostat zeroturn

Jeg skal have skiftet olie og olie filter på min gamle snapper zeroturn og i den forbindelse har jeg et par spørgsmål. 

1. Hvilken olie skal man bruge? Jeg har noget hydraulikolie til at stå som jeg har brugt på en traktor til bagtøj, kan man bruge det eller skal det være noget speciel olie?

2. Er det bare at skifte oliefelter og hælde nyt olie på, eller skal systemet luftes ud når man har skiftet olien?

Min zeroturn er en model med 1 filter som er koblet på begge hydrogear og ikke en med filter i hvert gear som nogen modeller er.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det olie jeh har hedder q8 46 iso 11158
Det er uhyggeligt vigtigt at bruge en rigtige olie, de hydrostater jeg har set, har skullet bruge motorolie.

Jeg har en Hustler zero turn med hydrostater fra Hydrogear, jeg brugte fuldsyntetisk motorolie, kan ikke huske hvilken viskositet.

På hydrogear er prosoduren for udluftning.
Hejs traktoren op så hjulene kan spinne frit, aktiver den lille stang, der gør gearet går i frigear, så du kan skubbe med maskinen.
så sætter du først i bakgear 5 gange, og der efter i frem 5 gange. (og lader hjulene spinne lidt)
Så slår du den lille stang tilbage til normal, og gentager det med bak og frem.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar. Jeg må lige undersøge hvilken olie producenten anbefaler til min. Der står bare på låget at der kun må komme hydraulikolie på.

Jeg tænkte nok at det skulle udluftes på en eller anden måde   

Snapper skal også have motorolie 20W-50, det er vigtigt med den rigtige olie, da endebundene i pumpe og gear er af aluminium, som hurtig kan blive slidt, og når gearet er varmt kniber det med at trække, fuldsyntetisk olie er det bedste man kan bruge.

Link til manual LINK

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis