Kalt vand efter 2 minuter

Vi har købt hus for 2 år siden og så var vand i bruse meget, meget varmt. Så kommer Fjernvarme og siger vi leverer for varmt vand tilbage til Fjernvarme. Så regulerer de vores installation. Efter det gør detvgalt fordi nu bliver vand i bruser kalt efter 2 minuter. Det er det samme med alle haner i hus. Fjernvarme siger det skal kommer vvs. Vvs siger det Fjernvarme skal fixer det. Jeg tror det kan godt vaere blandingsbatteri hvor koldt vand siver, fordi ventilen i varmtvandskilden ikke lukker ordentligt. Skal jeg bare skifte blandingsbatteri?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin
S. Fabrin
16074 4400
Inden du gør noget, skal du tage et par billeder af dit fjernvarmeanlæg, så vi kan se, hvad det drejer sig om.

fase
JohnLarsen
JohnLarsen
1612 3500
Det er jo ikke et defekt blandingsbatteriet når du selv oplyser at det gælder alle tappesteder i huset. Sandsynligheden for at et eller flere blandingsbatterier går defekt samtidig med at varmeanlægget bliver trimmet er mikroskopisk.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Johannesbruser
Johannesbruser Trådstarter
3
Hej,
Jeg har taget billeder af min fjernvarme installation. Jeg håber det må giver mer indsigt. Denne installation har en service contract på det fra Gentofte fjernvarme. 
S. Fabrin
S. Fabrin
16074 4400
Det er svært at se, hvad der styrer vandveksleren til det varme vand, og da du har en service kontrakt med Gentofte Fjernvarme, synes jeg du skal bede dem om at justere varme veksleren, så den giver varmt vand. Det eneste, du kunne prøve, er at dreje lidt på den hvide ventil med mærket Danfoss. Drej den mod et højere tal bare et tal højere. Det ser dog ud til at den ikke er tilsluttet foroven.

fase
Johannesbruser
Johannesbruser Trådstarter
3
Hej kan det vaere termoelement det gik galt?
S. Fabrin
S. Fabrin
16074 4400
Det er styringen af temperaturen til det varme vand, der ikke virker. Det kan godt være termoelementet, der defekt. Men da du har service abonnement, bør du få det rettet fejlen under abonnementet. Du skal forvente at betale for materialer.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis