Stiga Garden frontklipper "Knæk model"

Jeg har en vel nok 25-30 år gammel Stiga Park som vi har købt sammen med vores hus for nogle år siden. Den køret mægtig fint, har skiftet olie h ert år samt nusset om den. Den har haft et ret tæret klipboard hvilket jeg har klaret ved at belægge det indvendig med glasfiber og derefter malet det, så nu er det nærmest som nyt igen. den er med manuelt gear og kobling, altså ikke hydrostat, samt en lodret stående B&G motor på 11,5 hk. Den ligner til forveksling nedenstående foto. Jeg er imidlertid kommet til at tænke på at jeg aædrig har skiftet olie på gearkassen. Kan ikke umiddelbart se nogen påfyldning og aftapning på denne. Mit spørgsmål er så bare - er der mon en som ved noget om dette, har den fællles olie med motoren eller hvad!?!? Jeg vil være taknemlig for en kvalifieret tilbagemelding, den skulle jo gerne holde mange år endnu! :-) Mvh. Per

pgs2303
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er 90 % sikker på det er fedt der er i gearkassen, sandsynligvis flydefedt.
Prøv at kik om der er en prop du kan skrue af, så kan du se om den er fedtsmurt.
Jeg havde en lignende i årgang 00, der var fedt i gearkassen, byttede til en Zeroturn i stedet for.

Billede af den jeg havde...

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også