Murkrone er ikke tæt

Har lavet en murkrone på ny havemur. Både murkrone og mur skal males. Kan dog se at murkronen ikke er tæt og der kommer vand ned i muren når det regner. Forslag til forbehandling af murkronen før maling for at sikre at det bliver tæt. Tænker vandglas eller evt det produkt man bruger som vådrumssikring.
Vil jo helst ikke at det er en ommer🤷‍♂️
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der drypkant? -Ellers vil vandet jo bare løbe tilbage ind på muren.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ja der er lavet dryp kant. Der er også stål i kronen men alligevel kom der små revner ved hærdningen . Selvom jeg vandede og dækkede af mod fordampning. Så tænker det stadig er bittesmå revner der helst skal lukkes. Malingen er måske nok?
De cementbaserede produkter til vådrumssikring (eg Ardex) kan anvendes udendørs men skal som hovedregel afdækkes med fliser for at det kan holde - hvis der kun skal maling ovenpå tror jeg ikke det holder længe.

Vandglas til imprægnering er dybest set det samme som transparent silikatmaling som man også bruger som sokkel og mur-maling. Så hvis du maler med det og giver det lidt flere lag ville jeg ikke være bekymret for tæthed og holdbarhed bør være anstændig inden behov for genbehandling.

Jeg havde selv noget hjemmestøbt murkrone hvor jeg malede det med en plast-baseret sokkelmaling jeg havde til overs (minder meget om træbeskyttelse) - det var også tæt men holdt ikke tilfredsstillende i længden. Med udsigt til gentagne behandlinger for at beholde tæthed og det visuelle indtryk har jeg i dag erstattet det med sort skifer.

/BOFH



Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også