Det drypper! Utæt samling mellem gavl og overdække

Hej med jer,

Jeg har erhvervet mig et ældre hus, hvor det drypper ned gennem tagkonstruktionen. Det skyldes dér hvor gavl og overdækket mødes. Samlingen er fyldt med en fugemasse, som  nu er gammel og har sluppet.

I fremtiden vender jeg nok taget 90 grader, så vandet ledes væk fra huset, men nu skal ulykken bare stoppes.

Hvordan laver jeg bedst en løsning på dette problem? Er det med en inddækning? Lave en form for tagrende rundt om hjørnet? Hvad tænker I? Hjælp!

På forhånd tak!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her og nu løsning, fjerner det gamle, (synes det ligner cement), og fuger det med en god fugemasse. Husk at gøre det rent, hvor den nye fugemasse skal ligge, ellers binder det ikke.
jhb skrev den 09-08-2023 23:50:23

Her og nu løsning, fjerner det gamle, (synes det ligner cement), og fuger det med en god fugemasse. Husk at gøre det rent, hvor den nye fugemasse skal ligge, ellers binder det ikke.

Ja, det ville rigtig nok være en hurtig midlertidig løsning. Måske det bare er det jeg skal gøre for nu. Tak for svar!

Vil anbefale en byggefugemasse fremfor silikone nu du ved, at du også skal have det af igen 
Udfordringen bliver uanset at trapezen ender i træet, dom fugemassen pt dæmmer op for som en dæmning. Du skal på en eller anden måde gøre dæmningen større mod gavl end modsat vej, så vandet afvandes mod billedets venstre side 
Der var lagt en tyg silikonefuge der dækkede hele hullet.
Har efterfølgende tænkt at købe noget fleksibelt inddækning, som jeg kan dække hele hullet af med og tætne det godt med en fuge. Jeg skal ikke bruge så meget, så skal lige finde et sted jeg kan købe en lille rast.

HrT, ja det er noget bøvl med den dæmning der skabes og potentielt kommer til at lede vand ind mod gavlen. Tagpladen sidder ikke helt fast, så tænker at løfte den lidt ind mod gavlen, så vandet bedre kan løbe af væk fra gavlen.
Det er pt. planen.

Tak for jeres indputs.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis