Stigrør, men hvad er det?

Hej alle.
Jeg er ved at se på en lejlighed. Umiddelbart ville jeg gerne flytte/vælte en væg, men der er et rør i køkkenet som jeg ikke ved hvad er (og om man kan flytte det). Er her nogen vvs kyndige som kan hjælpe? 😊.. gasledningen er vel ikke svær at få ført lang en væg?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu vidste jeg jo heller ikke hvad et stigrør er, men jeg har Google, så jeg kan hjælpe lidt. Se gerne stigrørsforklaring.
Hvordan fandt du ud af at det et stigrør?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg tvivler stærkt på at det er et stigrør.
Dimensionen er for lille, og stigrør føres normalt ikke på den måde.
Du er nødt til at lege detektiv.

Du har ret. En form for stigstreng mente jeg 😊
Det ligner et gasrør, mens kobberrøret er fra din egen gasmåler. Stemmer det?
Erfaringsmæssigt kan alt lade sig gøre inde i din lejlighed. Hvis bøjningen skal ske inde i over- og underbos lejlighed, kræver det et ret godt forhold til dem. For hvor man har ret til at få repareret installationerne uanset om de er i deres lejlighed, har man ikke ret til at forringe deres lejlighed for at forskønne ens egen.

Det, jeg har set, har ofte været at der ligger andre installationer på samme væg som gas, hvor folk få har lavet køkkenø med et stykke væg eller lignende til skjulning af installationer (nogle gange kombineret med sænket loft til dét. Kan godt laves pænt men aldrig ubemærket imo 
Annonce
jeg er selv brandmand i beredskabet og det er et rør der typisk findes i højhuse så at man kan tage vand fra brandbilen og ind i en ende af røret på nedereste etage og så er der udgange fra røret med vand fra alle etager man kan godt flytte det men så skal dit lokale brandvæsen ud at være med hvis der sker noget med bygningen i mens i flytter (det er en lov)
Bert3367 skrev den 24-02-2025 19:02:48

jeg er selv brandmand i beredskabet og det er et rør der typisk findes i højhuse så at man kan tage vand fra brandbilen og ind i en ende af røret på nedereste etage og så er der udgange fra røret med vand fra alle etager man kan godt flytte det men så skal dit lokale brandvæsen ud at være med hvis der sker noget med bygningen i mens i flytter (det er en lov)

Velkommen til.

Måske så du det, måske ikke, denne tråds seneste indlæg før dit blev skrevet i august 2023.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis