amerikansk crimp system til brugsvand

hej

Jeg er flere gange stødt på det her system på youtube.

https://youtu.be/SElvliyv61Ihttps://youtu.be/SElvliyv61I

Min umiddelbare vurdering er, " det holder sku ikke", men det tænkte jeg også første gang jeg så pressede samlinger i feks kobber og rustfri.
Er der nogen der har set/ prøvet det/ ved noget om det osv osv.? 
Og ikke fordi jeg vil bruge det, men af ren og skær nysgerrighed, for hvis det er noget skidt, der springer læk, så burde amerikanske hjem jo konstant stå under vand, og ingen huse kunne forsikres.. 
Omvendt, hvis det duer, så ser det jo legende let ud, og hvorfor bruges det så ikke her?
Så vidt jeg kan se benyttes det også i UK, men jeg er ikke sikker...

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal da nok holde hvis man har husket at krimpe dem alle. 
Men her DK er vi ligesom gået et skridt videre, nemlig:
 ikke at tillade skjulte samlinger, ( en slange fra en fordeler til hvert brugs sted ) 
at et utæthed skal kunne ses tydelig ved enden af rørene, ( rør i rør så der bliver vådt på gulvet ved fordeler ) 
og at rør skal kunne udskiftes uden at ødelægge bygnings dele. ( rør i rør så den inderste rør kan trækkes ud. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
©Erik
Ja, der er helt klart mere sikkert, det vi gør, men selve krympningen kunne man jo så godt bruge, omend der så skulle opfindes nogle fordelere, og tomrør kunne man jo bare  bruge. Nemt ser det ud, og nok også billigere formoder jeg. 

Jeg synes ikke det ser nemmere ud end de fordeler omløbere der bruges her. Skal den klemmetang ind imellem rørene så kræver det en meget bred fordeler. 
Jeg er ikke så imponeret, det ligner mere en haveslange forvirring    

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der er også flere videoer på youtube hvor de udstiller produktet som usikkert og viser eksempler på steder hvor systemet er fejlet. 

Der er også videoer med trykprøvning og sammenligning af de forskellige systemer, så du kan jo lede lidt videre hvis du er nysgerrig.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis