SONY CD afspiller CDP XE270 virker ikke ??

Det var en slap 'elastik' til lademotoren, det er nu fixet, og det virker perfekt, MEN ...

Spindelmotoren kører ikke, når en CD lægges i og slæden lukkes !
Efter nogen tid kommer den med meldingen "No Disc" !
Alt andet virker ellers - hvis jeg er hurtig inden "No Disc" kommer frem !

Jeg har renset linsen, men jeg synes ikke jeg kan finde en "føler" for om der er monteret en CD !

Nogen ideer til at komme videre ? (den med at købe en ny duer ikke !)

Mvh
KSor, Århus V
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan være drivremmen der er blevet for slap. Der skal bruges flest kræfter når disken skal løftes op. Hvis remmen "slipper", kommer den aldrig i gang og du får en No-disc besked.
GodeVen skrev den 07-08-2023 21:36:50

Det kan være drivremmen der er blevet for slap. Der skal bruges flest kræfter når disken skal løftes op. Hvis remmen "slipper", kommer den aldrig i gang og du får en No-disc besked.

 Prøv at læse mit indlæg før du svarer ... det du foreslår ER jo allerede løst !



Bent Andersen skrev den 07-08-2023 22:39:59

De CD-spillere jeg kender har direkte drev.
Hvordan rensede du læsehovedet?

 Jeg brugte en vatpind med Isopropyl-alkohol


Mvh
KSor, Århus V
Jeg formoder du har haft adskilt elevator for at skifte rem, når den lukker giver en form for switch besked, er du sikker på mekanismen lukket korrekt. Ellers er der kun laser, diskmotor og strømforsyning tilbage. Der er en ditto cd spille på Dba til 300,- så brug ikke for meget krudt på den.

 

cdp skrev den 08-08-2023 08:26:26

Jeg formoder du har haft adskilt elevator for at skifte rem, når den lukker giver en form for switch besked, er du sikker på mekanismen lukket korrekt. Ellers er der kun laser, diskmotor og strømforsyning tilbage. Der er en ditto cd spille på Dba til 300,- så brug ikke for meget krudt på den.

Jeg er slet ikke til de sorte 'støvfangere' som der er så mange af til salg på DBA - det skal være sølv-finish :-) !  

Den åbner/lukker fint ... den åbner i hvert fald ikke igen af sig selv ... og det 'lyder' også som om det kører som det skal - jeg kan også se på undersiden af skuffen, at tandhjulet køres helt hen i den buede del af J'et, og dermed løfter nederste del af spindel-arrangement op på plads, så spindelmotoren (direkte drev) klemmer omkring CD'en ... men alligevel starte spindelmotoren ikke ... skal den ikke gøres det FØR den kan fokusere laseren ?

Når jeg lukke skuffen UDEN CD i, kører laser-hovedet op/ned nogle gange inden den melder "No Disc", men der er ikke noget synligt lys at se, når jeg holder noget papir "ind, hvor jeg formoder strålen ville være"


Mvh
KSor, Århus V
Annonce
Hej igen - 1: har den virket hidtil? 2: har den stået længe stille inden din rep.af skuffe-løb?
Altså - pludselig opstået fejl, eller måske opdaget nu senere efter stilstand. Motor skal køre inden aflæsning, enig. Mål om den får spænding - evt. forsyn den med dc. ift. datablad/manual og se om den virker. Kører motor med påtryk spænding, ligger fejl forud. 
Støvfanger eller ej - løbeværket er nok i sort plast allivel...  

 

Den har godt nok stået stille i nogle måneder, men virkede fint sidste jeg brugte den.

Som jeg tidligere skrev er drivremmen til skuffemotoren blevet for stor, men den er skiftet og lukke mekanismen virker perfekt og påvirker de 2 switche til HELT ÅBEN og HELT LUKKET, men de kan vel være oxiderede - jeg synes dog ikke jeg kan få plastik-coveret af som jeg kan se på nogle videoer på YouTube :-)

Sort eller sølv finish ... jeg kunne jo fristes til at købe en SORT af samme type og flytte indmaden over i i SØLV-kabinettet ... jeg kan sgu' ikke se, hvad der står på de sorte kabinetter :-(

Jeg prøver dine forslag - tak for det !

Mvh
KSor, Århus V
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis