Keglebrønd

Kære alle på LDS.

Håber I lige kan hjælpe/bekræfte mig i at mine tanker er rigtige omkring vores brønd.

Vi er ved at få lavet ny belægning i vores forhave og i den forbindelse er vi stødt på et lille problem. Brønddækslet på vores “kegle-brønd” (tror jeg den hedder) ligger 15-20 cm. under hvor den nye belægning kommer til at være.
Det er jo også et problem at dækslet ligger under terræn, da der naturligt løber jord ned i brønden når det regner :-(
Jeg har derfor søgt på nettet og kan se på Bolius’ hjemmeside, at man bare kan købe en ekstra beton ring, i den højde man ønsker.

Så langt så godt. Jeg kan se at der i den nederste ring i brønden er en revne/sætnings skade. Vil I anbefale mig at kravle ned og lappe revnen med ny beton, eller er revnen ligegyldig?

Ligeledes kommer der lidt fugt ind mellem betonringene, men det er vel helt naturligt, da jorden udenfor er våd? Skal dette tætnings eller er det ligegyldigt?

Det sidste spørgsmål er, om ikke der findes en anden løsning i stedet for det enorme betondæksel som vejer mere end min kærestes Chevrolet Spark, eller deromkring.
Kan man få noget i plast som ikke vejer noget, men som stadig udfylder funktionen og slutter tæt. Keglebrønden er 60cm i diameter (indvendigt mål).
Info: ledningen i kan se i brønden er til vores elektriske højvandslukke som er monteret i brønden. Blot hvis nogen undrede sig over hvad det var :-)

Håber I kan hjælpe med at afklare/bekræfte mig i mine tanker omkring brønden

Med venlig hilsen
Rasmus
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan få hæveringe i plast og plast karm og dæksel.
Her et par eksempler
Hævering
Karm og dæksel

Jeg ville helt sikkert reppe alle revner nu man er i gang. Ikke så meget pga holdbarhed, men mere ift mulige rotteproblemer hvis de finder en vej ud.

Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis