Kan jeg nedrive min væg?

Jeg kan se i de gamle originalnoter at der kun er gasbeton omkring fyrrum og badeværelser. Ellers gipsvægge på skelet. På de gamle tegninger er den væg jeg ønsker nedrevet dog et andet sted end den er nu, og tegnet med fed, trods det der står i noten. Idag er væggen som på den nye plantegning og jeg ønsker den nedrevet, hvis muligt. Det drejer sig om væggen mellem køkken og spisestue
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Den væg kan du roligt rive ned. Den står parallel med spær retning og er derfor ikke bærende. 
Ydervæggen i bryggers er udmærket til stabilisering af ydermuren, så den omtalte væg er heller ikke nødvendig for stabilisering. Jeg kan se det er et etplanshus, så derfor ret sikkert i min sag.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tusinde tak for svar Erik. Så hvis det er træ eller gips, og den står som på billedet, så ville du roligt rive den ned uden at være bange for at få tager i hovedet? :D
Kh christina
Helt sikkert uanset hvilken materiale det er. På den gamle tegning står der fyr i den del som nu er spisestue. Hvis det helt oprindeligt har været fyrrum, så er det gasbeton elementer. 
Der kan blive noget reparation af loftet, og risiko for at gulve ikke har helt samme højde. 

Årrh ja gulvet kan vi sagtens fikse på en måde. Jeg blev bare nervøs fordi den gamle tegning viste at væggen var tegnet med en tykkere streg end de fleste andre skillevægge i huset, og derfor blev jeg bekymret for om den alligevel kunne være bærende eller afstivende :D
skorstenen står ude i bryggers, tror også det er der fyret har været, men ved ikke om de gamle tegninger er retvisende eller de blot brugte standardtegninger, som de så har lavet lidt om i under bygning 😅
Annonce
Du opdager jo hvad den består af når du river den ned. 

Sandt! Tusinde tak for svar :) 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også