Markise montering

Har før fået stor hjælp i dette forum, så prøver igen…..

Det drejer sig om montering af en markise (4,5 x 3 m) på en murstensvæg. Murværket  er checket af en prof. murer og fundet ok i bæreevne, så det er ikke det spørgsmålet går på…..

MEN….har problemer med at få de medfølgende ekspansion boltet (14 mm) til at bide fast. Det er cellisten på et skalmuret hus.

Kan forestille at cellesten  og ekspansions bolte er et dårligt mix. Er der nogen der har erfaring med andre monterings  muligheder……??? 

Ser frem til godt tips….

Mvh

Lars
Har før fået stor hjælp i dette forum, så prøver... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
@ je_ns
Ja, noget i den stil. Det var supereffektivt, og effektivt hvilket kunderne var glade for. Regninger og alt det der.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Smart med ampuller! De holder vel også evigt, så man ikke skal smide en hel fugepatron ud hver gang. Virker de med alm. gevind-stænger eller skal det være noget specielt?
Og kan de bruges i mursten (synes kun Fischer skriver om beton)?

Mvh. AllanE
AllanE skrev den 09-08-2023 09:10:45

Smart med ampuller! De holder vel også evigt, så man ikke skal smide en hel fugepatron ud hver gang. Virker de med alm. gevind-stænger eller skal det være noget specielt?
Og kan de bruges i mursten (synes kun Fischer skriver om beton)?

De har nok samme holdbarhed som en uåbnet almindelig patron. 

Jeg mener også at de findes også som små plastik poser på størrelse med sådan en typisk kaffe fløde pose. I princippet burde det også virke med gevind stænger, men det er nok vigtigt at være sikker på at få brudt ampullen eller posen ordenligt, og samtidigt få blandet det godt rundt i hullet ved at skrue/dreje stængerne rundt. 
Jeg går ud fra at det stadigt er noget 2 komponent der skal blandes godt sammen. 

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
Ampullerne skal bruges i et "tæt" bundhul, så dur ikke til cellesten, man kan godt bruge almindelig gevindstang, der skal bare slibe 2 flader i enden, så bliver indholdet af ampullen, blandet sammen, når gevindstangen skrues ind med boremaskinen.

Jeg har brugt forankringsmasse fra Spit, der er 2 blanderør med, og patronen er lukket med en skrueprop, jeg har haft sådan en ½ patronfuld liggende i et år, og den virkede stadigvæk perfekt. (måske der går lidt ud over styrken?  men det var ikke kritisk det jeg brugte det til)

Sådan ser de gevindstænger ud i enden, der fulgte med de ampuller jeg har brugt.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis