Fældning eller beskæring af træer

Hejsa.

Jeg har disse to rædsomme træer i min have, hvor kronen på begge tilsyneladende er gået ud i den side der vender mod vest, mens den side der vender mod øst stadig er grøn og ser ud til at vokse.

Spørgsmålet er om man vil kunne slippe afsted med at skære alle grenene af ved stammen (som man sommetider ser kommunen gøre med vejtræerne) og så håbe på at der efterhånden vokser en ny krone ud, eller om de bare skal fældes en gang for alle?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit træ har tidligere været stynet hårdt: fået hele kronen skåret af. Det har den klaret i et stykke tid, men så hård en omgang giver senere problemer med råd i stammen.
Det er formentlig det du oplever nu - den ene del af stammen er ramt af råd og den del af kronen får derfor ikke vand.

Jeg vil ikke satse på at træet klarer sig og bliver pænt efter en ny styning. Sats hellere på et nyt træ, du løbende holder i passende størrelse eller vælg er art der ikke bliver så stor.
Er det en sø man kan se i baggrunden, er det skel de står i, hvis hvordan er reglerne så ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis