Bosch vaskemaskine larmer fra pumpehus

Der er vedvarende støj fra pumpen, når der pumpes vand ud. Der var ingen fremmedlegemer i sien. Maskinen er 6 år gammel, men det vil være alt for dyrt med udskiftning af reservedele af en en tekniker set i forhold til maskinens alder og købspris. Derfor vil jeg selv prøve at udskifte pumpehuset. 
 Er der nogen, der har erfaring/vejledning i, hvordan jeg får udskiftet pumpehus på denne maskine?
M.v.h.  Jørgen

Jørgen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal sikre dig med en god lygte at det ikke er en hårnål eller lignende der sidder ved vingehjulet. Vælg program udpumpning medens du kigger ind. 
Ellers: Først skal du have fronten af maskinen. Du tager ståltråd ud omkring luge bælg og trækker gummi af på ydersiden. 
2 skruer nederst samt de 2-3 skruer ved trevlesi og front kan vippes ud. Så er det muligt at komme til ledning til lågekontakt, her trækkes stikket neden ud. Så er pumpen synlig, slanger kan tages af og pumpen afmonteres. 
Pumpe kan købes hos Brøndum elektro, hvidevare reservedele, netto parts eller andre. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for montagevejledning. Jeg er sikker på, at der ikke sidder noget og spærrer for vingehjulet. Jeg spekulerer på, om det ikke er muligt at skifte pumpen ved at lægge maskinen på siden og tilgå pumpen fra undersiden. Uanset hvad bruger jeg din løsning.
Tak for hjælpen.
m.v.h. Jørgen 

Jørgen
Du kan ikke komme til pumpen nedefra. Maskinen skal sikkert ligge på siden / bagsiden for at få skruer af pumpen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis