Hejsa
Jeg er ved at bygge et tidligere værksted om til et lille anneks, og jeg er nu kommet til badeværelsesdelen. Værkstedet (nu anneks) er fra 70'erne bygget i gasbetonblokke (20 cm brede og høje) Der er støbt fundament på 70 cm, og gulvet er et 10 cm klaplag af beton ovenpå jord.
Jeg har bygget vægadskillelsen ind til badeværelse af multiplader med en 20 cm bundrem af lecablokke. Jeg tænker at lægge ca 15 cm styroliplader på gulvet og støbe et nyt betonlag på ca 8 cm. evt med rionet i.
Mit spørgsmål er hvordan jeg skal behandle væggene. To af væggene er de gamle ydermure og altså i gasbeton blokke. De to andre vægge er indvendige vægge og i multiplader.
Kan jeg bare spartle væggene glatte og der ovenpå udføre vådrumssikring? - eller skal jeg have vådrumsgips på de to ydervægge? eller noget helt tredie?
Den øverste del (ca 40 cm) af ydervæggen er beklædt med krydsfiner, og bagved er en trækonstruktion med træfiberisolering. Denne del tænker jeg at beklade med enten Fermacell lerplader eller vådrumsgips.