etablere badeværelse i gammelt gasbeton hus

Hejsa

Jeg er ved at bygge et tidligere værksted om til et lille anneks, og  jeg er nu kommet til badeværelsesdelen. Værkstedet (nu anneks) er fra 70'erne bygget i gasbetonblokke (20 cm brede og høje) Der er støbt fundament på 70 cm, og gulvet er et 10 cm klaplag af beton ovenpå jord. 

Jeg har bygget vægadskillelsen ind til badeværelse af multiplader med en 20 cm bundrem af lecablokke. Jeg tænker at lægge ca 15 cm styroliplader på gulvet og støbe et nyt betonlag på ca 8 cm. evt med rionet i.
Mit spørgsmål er hvordan jeg skal behandle væggene. To af væggene er de gamle ydermure og altså i gasbeton blokke. De to andre vægge er indvendige vægge og i multiplader. 
Kan jeg bare spartle væggene glatte og der ovenpå udføre vådrumssikring? - eller skal jeg have vådrumsgips på de to ydervægge? eller noget helt tredie?
Den øverste del (ca 40 cm) af ydervæggen er beklædt med krydsfiner, og bagved er en trækonstruktion med træfiberisolering. Denne del tænker jeg at beklade med enten Fermacell lerplader eller vådrumsgips. 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan spartle alle gasbeton / multiplade vægge. og derefter vådrums sikring. Vådrums gips er ok til den øverste del. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar :) 
Ville det ikke være nærliggende at isolere ydervæggen hvor der skal være badeværelse. 20 cm. gasbeton isolerer ikke særlig godt.

Søren O
Jo Søren O. Jeg glemte at sige at der er isoleret udvendigt med 50 mm kork. Det er et anneks der mest skal bruges i sommermånederne.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også