Pæn kant på rustfrit navneskilt

Pæn kant på rustfrit navneskilt, hvordan laver man det?
Jeg tænker at jeg skære et stykke ud med vinkelsliber og så skal jeg efterfølgende have kanten filet/slebet.
Jeg ved bare ikke hvad den bedste fremgangs måde er?
Håber I kan hjhælpe.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu ved jeg jo ikke hvilke værktøjer du har til rådighed..
Men en lamelskive i korn 80 til vinkelsliberen, og så finpudse med sandpapir, eller smergellærred.
Er nok det nemmeste, uden den helt store maskinpark.


Vi prøver igen, i morgen --
Lige netop vinkel sliber giver nem en grim kant. Pladen kan meget nemt blive for varm og så bliver den blå en stykke ind på metallet. Hvis du gør det meget forsigtig, med et lille stykke ad gangen 5 - 8 sekunder og så dyppe pladen i vand imellem skæringer så kan det lade sig gøre. 
Så har du kanten med en masse gratere som skal slibes. Først igen forsigtig med sliber så med finere og finere slibesten / slibepapir.
Det rigtige er at save det eller klippe i metal saks. Men det kommer jo an på tykkelsen hvilken saks der kan bruges. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis du skære med vinkelsliber i rustfri stål, bliver det pænest hvis du bruger en 1mm tyk skive, der er beregnet til rustfrit.
Lavede lige et snit i en stump 2mm tykt rustfri, med en 1 mm skive til rustfrit, bare ud i en køre, men med tid til at arbejde sig igennem, der er kun lige en anelse blå farve i skærefladen.
Det sidste billede er bagsiden, graten er blålig, det er næsten ikke til at undgå.

Vi prøver igen, i morgen --
Nå det var da to ens billeder af forsiden   
Her skulle være et af bagsiden...


Vi prøver igen, i morgen --
Tak for gode råd :)

Det plade jeg har er ret tyndt, det er fra en emhætte, fra den del som dækker slangen.
Jeg har ret meget værktøj, næsten uartigt meget.
Jeg har en håndpladesaks, fire vinkelslibere, et par nedstryger samt en plasmaskære.
Men jeg tænkte at en tynd klinge på en vinkelsliber, ville være mit bedste bud på et lige snit.
Annonce
Så har du materiale nok til at øve dig. Jeg ville nok foretrække håndpladesaks. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg ville bruge en "hvæssesten"/ sandsten som dem man bruger til at slibe høvlen på

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis