Samsung Tv et kabel for meget?

Hej. Jeg har i dag installeret et Phonak Tv- link på vores 10 år gamle Samsung Tv.
tidligere havde jeg et Sennheiser system installeret af en profi. Til dette system hørte der en masse kabler og stik til reducering af lydforsinkelse og andet isenkram. Det pillede jeg af .j
 Desværre kunne jeg ikke vende Tv et helt om, så jeg kunne se bagsiden med stikkene ordentligt. Blandt andet faldt et kabel ud da jeg skulle udskifte en dims i scartkablet.
hurra, det virker. Men...... øverst oppe på Tv sidder der et kabel i et stik uden forbindelse til andet. (Optisk.?, for det lyser rødt i den løse ende). I min manual er det nr. 12 og der står at det er et kabel kun til service.
kan jeg bare ignorere dette "herreløse" kabel?
jeg håber på en tv kyndig person.
ingeborg


Når lysten driver værket
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
H selv Phonak TV modul og det kan køre med AUX kabel eller TOSSLINK som er digital
Hvis du har lyd i dine høreapparater. Kan du blot glemme dit rødt lysende kabel (tosslink)
Ellers skriv igen gerne direkte til mig med personlig besked

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej  Polobjørn
tak for svaret. Teknikeren har været her. Han brugte den  omtalte optiske udgang. Det viste sig dog at nogle kanaler sender Dolby lyd. Derfor fik jeg installeret en Dolby decoder og han brugte det famøse optiske kabel.
det er nu blevet sådan at jeg nemt kan flytte Phonak Tv link til et andet Tv ( Samsung Smart Tv). så jeg har mulighed  lyd via Pilotcom Il to steder i huset.
Med venlig hilsen - Ingeborg


Når lysten driver værket
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis