Ejendomsvurdering 2023

Vi har fået den nye ejendomsvurdering, hvor de skriver følgende:

"Her ser du de væsentlige oplysninger, vi har tænkt os at bruge til at vurdere din ejendom. Vi skal vurdere din ejendom pr. 01-01-2020, som er vurderingsterminen. Data er trukket den 31. december 2019, så oplysningerne tager udgangspunkt i, hvordan forholdene var på den dato."

Dvs. det må være oplysninger i BBR pr 1/1-20 de bruger.
Hvis vi har ændret nogle forhold i BBR efter den dato, skal de så have besked om det? Eller er det vitterligt BBR info pr. 1/1-20 der er gældende for vurderingen? 
Kan godt være det kun er mig, men er ikke sikker på jeg læser det korrekt...
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der står, at vurderingen tager udgangspunkt i data pr 1 -1 2020, så du har læst rigtigt.

fase
Jeg fik i e-boks at jeg skulle tjekke om BBR oplysningerne var korrekte den fik jeg 29-03-2023

Så man har pligt til at rette i BBR hvis oplysningerne ikke er korrekte..
Så det er de aktuelle oplysninger i BBR de bruger...




Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 03-08-2023 21:48:48

Jeg fik i e-boks at jeg skulle tjekke om BBR oplysningerne var korrekte den fik jeg 29-03-2023

Så man har pligt til at rette i BBR hvis oplysningerne ikke er korrekte..
Så det er de aktuelle oplysninger i BBR de bruger...



Vores BBR er opdateret for flere måneder siden (med bla. nyt tag, solceller og varmpepumpe i stedet for gas) - men de skriver jo følgende:

"Vi skal vurdere din ejendom pr. 01-01-2020, som er vurderingsterminen. Data er trukket den 31. december 2019, så oplysningerne tager udgangspunkt i, hvordan forholdene var på den dato".

Nu har jeg også lige fundet følgende - inde under Deklaration, nede under Bygning, linket med følgende tekst:

"Kan du ikke se dine BBR-ændringer i deklarationen, selvom du har opdateret BBR?
Hvis BBR er opdateret, og deklarationen viser gamle data, kan det skyldes, at BBR er opdateret, efter vi trak data den 31. december 2019. Så skal du give os besked i en indsigelse. Vi får nemlig ikke automatisk besked fra BBR. Klik på ”Opret indsigelse” nederst i deklarationen.Husk at dokumentere i din indsigelse, at ændringerne var gældende på vurderingsterminen den 1. januar 2020.
Hvis forholdene på ejendommen har ændret sig efter vurderingsterminen, tager vi først højde for dem ved næste vurdering."

Den sidste sætning må vel betyde at ændringer i BBR efter 1/1-20 først er relevante for næste vurdering - og dermed at vi ikke behøver foretage os noget?
Hvis forholdene på ejendommen har ændret sig efter vurderingsterminen, tager vi først højde for dem ved næste vurdering."
Det er rigtigt, at forhold, der ændret efter 31 december 2019, er der ikke taget hensyn til. Ændringer foretaget derefter bruges ved næste vurdering. Kun hvis der var fejl  i BBR 01 januar 2020, skal du gøre indsigelse. Så hvis du har foretaget ændringer efter 1 januar 2020 og  som er rettet i BBR. skal du ikke foretage dig noget.

fase
S. Fabrin skrev den 04-08-2023 08:21:35

Hvis forholdene på ejendommen har ændret sig efter vurderingsterminen, tager vi først højde for dem ved næste vurdering."
Det er rigtigt, at forhold, der ændret efter 31 december 2019, er der ikke taget hensyn til. Ændringer foretaget derefter bruges ved næste vurdering. Kun hvis der var fejl  i BBR 01 januar 2020, skal du gøre indsigelse. Så hvis du har foretaget ændringer efter 1 januar 2020 og  som er rettet i BBR. skal du ikke foretage dig noget.

 Tak, det er også sådan jeg forstår det efter jeg fandt ovenstående formulering.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis