Fuge mellem gulv og væg på nye klinker

Jeg har lagt klinker i et kælderrum, da jeg ønskede en mere rengøringsvenlig belægning end betongulvet. Klinkerne er 19 x 19 cm og er lagt med en 10 mm mørtelfuge, så eventuelt fugt kan komme igennem fugerne.

Mellem gulv og væg har jeg også anvendt mørtelfuge (der er ikke sokkelfliser), men på bagkant har jeg læst, at jeg her skulle have brugt en blød fuge og at man aldrig må bruge en hård fuge mellem væg og gulv. Nu er jeg skræmt fra vid og sans - kommer min løsning til at lave alvorlige skader på mit hus?

I mine to andre kælderrum ligger der også klinker af ældre dato (ikke lagt af mig) og her er der også lagt hård mørtelfuge mellem gulv og væg.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den hårde fuge ødelægger ikke noget. Grunden til man bruger en silikonefuge er for at undgå fugen revner når gulv og vægge bevæger sig i forhold til hinanden.

10 mm fuge på en 19 cm flise lyder i øvrigt af MEGET med mindre de er med naturkant.

Selvbygger med stort S. 
Der opstår måske en lille revne i fugen fra overgang fra gulv til væg over tid. Det er kritisk hvis det er vådrum. I et kælderrum ville jeg nok ikke være bekymret andet end du skal se på det.
Det er ikke vådrum, det er blot et almindeligt rum som bruges til lidt opbevaring og til at stryge tøj :)
Tusind tak for svar :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis