Trækning af kabel til udendørs lys med korrespondance

Hej.

Jeg vil gerne have trukket noget udvendigt lys som skal have en korrespondance i to rum.

Men hvordan laver jeg det, og hvor mange ledere skal de forskellige kabler have?

Jeg har lavet en tegning med hvor de forskellige ting skal være :-)
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stikontakten i venstre hjørne er den eneste der er kabel/strøm til lige nu  :-)
Hvad er det for lamper? Er der mulighed for at sløjfe kabler i lamperne og hvor mange ledninger er der plads til? Der kan blive tale om to kabler med op til fem ledere i hver.

fase
Som Fabrin skriver, afhænger det af om der kan sløjfes i lamperne. Hvordan man vil lave det afhænger også af praktiske forhold, så som hvordan kabler lettest/pænest kan trækkes og samles etc.
Men et bud kunne være:

Men der skal vel også være anden el i værelserne end en enkelt stikkontakt i hjørnet i værelse 1? Det kan også ændre på hvordan man vil lave det.
Super tak for hjælpen! :-)

Selvfølgelig er der flere stikkontakter i værelserne og de er allerede trukket. 

Grunden til jeg kun har sat en er mere for at illustrere situationen :-) og jeg tager selvfølgelig den stikontakt der er tættest på afbryderen/korrespondancen.

Annonce
Har lige snakket med en elektriker og han siger der skal være en 7 leder til en korrespondance, hvis man skal have en forsyning med ?
Afhænger af, hvordan kablerne trækkes og samles. Min tegning er bestemt mulig.

Jeg vil også påtage mig at lave det med 5 leder kabel, som jenshøj har tegnet det. Hvis du vil have en tegning lavet i paint, så får du det. Måske ikke lige inden for det næste halve døgn.

fase
Okay han siger bare man helst vil have lyset til at være imellem de to afbryder? 
Der er svært for os andre at vide hvad han tænker, så det kan han nok bedst forklare dig. Måske han kender forholdene hos dig, og kan se en fordel i at lave det på en bestemt måde.
Hvis der er ham, som har autorisationen og skal tilsluttet det, så lad ham om at vælge kabel og udførselsmetode.

Mit forslag er givet ud fra din oprindelige tegning og tegnet, så der kun går 2 kabler ind i hver dåse/lampe, samt uden behov for yderligere samledåser.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis