230 Volt vekselspænding

Hej, jeg kunne godt tænke mig at have 230 Volt vekselspænding inde i båden. På den måde kunne jeg se fjernsyn, bruge en hårtørrer, støvsuge osv., uden at det behøvedes at være 12 volts fjernsyn, hårtørrer og støvsuger.

Er der nogen der ved, om der findes noget der kan lave bådens 12 volts jævnspænding om til 230 volt vekselspænding.


Mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tongue KØB BLOT EN INVERTER - MEN HUSK FORBRUGET TIL EN HÅRTØRRER ETC. - SAMT DIN BATTERIKAPACITET
Tak for det. :o

Men hvor finder jeg sådan nogle konvertere ?


Mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
Hej Christian

Jeg har regnet lidt for at vise problemet med hårtørren. Hvis forbruget er 1500W får du et strømforbrug på 125A fra batteriet. Det er med en tabsfri converter. I praksis bliver strømforbruget større pga tab. Et 63Ah batteri vil være tømt på ca 20 min.

En converter kan købes i en bådudstyrs foretning, autoelektrikkere eller T Hansen. De mindre modeller, under 600W er til at betale.

Mvh Thomas

Mvh Thomas

Hej Christian

Jeg har regnet lidt for at vise problemet med hårtørren. Hvis forbruget er 1500W får du et strømforbrug på 125A fra batteriet. Det er med en tabsfri converter. I praksis bliver strømforbruget større pga tab. Et 63Ah batteri vil være tømt på ca 20 min.

En converter kan købes i en bådudstyrs foretning, autoelektrikkere eller T Hansen. De mindre modeller, under 600W er til at betale.

Mvh Thomas

Mvh Thomas

Annonce
Hej Christian

Du kan for billige penge købe en inverter til din båd, dog skal du som der bliver beskrevet kende dit effektforbrug inden du køber en - dvs hvor mange watt forventer du at trække ud af inverteren.

Påtænker du at trække et køleskab f.eks er du nød til at invistere i en inverter der leverer en ren sinus kurve og ikke en modificeret sinus kurve som de billige levere, samtidig bidrager startstrømmen på din belastning ligeledes til valget af converter.

Men almindelige boremaskiner, støvsugere osv. er ikke så kritiske.

Det kan du oplyse dit behov til den forhandler du nu vælger at købe den hos, og ved han ikke noget om det, så find en anden forhandler.

Hvis du vil vide mere så prøv på dette link: //www.kjoeller.com/

De sælger samtidig convertere.

Vil du vide mere, så sig endelig til.

Mvh / Br

Peter Sørensen

www.diode.dk - Se mere om Winga 30 motorbåd
Hos Harald Nyborg kan du købe en billig inverter
husk bare at den er ikke beregnet til saltvandsmiljø så holdbarhed er begrænset.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis