Brug af gasbrænder til ukrudt i grus

Jeg har fået mig en gasbrænder og prøver at finde ud af hvor og hvornår den bør bruges.

Jeg har forhørt mig til at jeg blot skal give en hurtig varmebehandling, og derefter vil det dø over tid, men jeg kan ikke se idéen, hvis det alligevel bare ligger og er dødt, så skal jeg jo ned og pille det døde ukrudt væk alligevel, hvorfor ikke bare gøre det fra starten?

Så tænkte jeg at det må være for at ukrudtet ikke har så nemt ved at komme igen, men jeg syntes ikke at kunne se en forskel på væksten.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis man brænder planten helt ned, vil den spire igen, ligesom ved en naturbrand, hvor det hele bliver grønt igen.
Når man bare lige varmer planten så den skifter til en lidt mørkere farve, så dør roden også.

Når planten så er visnet helt ned, kan du brænde resterne, så er der ikke noget tilbage.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 01-08-2023 09:42:00

Hvis man brænder planten helt ned, vil den spire igen, ligesom ved en naturbrand, hvor det hele bliver grønt igen.
Når man bare lige varmer planten så den skifter til en lidt mørkere farve, så dør roden også.

Når planten så er visnet helt ned, kan du brænde resterne, så er der ikke noget tilbage.

Det var et råd, jeg ikke vidste jeg manglede. Tak - det er brugbart 👍

je_ns skrev den 01-08-2023 09:42:00

Kan godt se at meget af det jeg brændte sidst er begyndt at blive grønt igen, troede det var fordi jeg gav den for lidt varme, men det er måske lige modsat, jeg prøver, tak for råd 👍

Du bør i øvrigt altid brænde efter et regnvejr, hvor alt er fugtigt, da det mindsker risikoen for brand. Du bør altid have en fyldt vandkande med brusehoved i nærheden, så du kan slukke evt. ild. Hvis muligt så bevæg dig baglæns, så du har det brændte område foran dig hele tiden, for så kan du hurtigere se, hvis der opstår ild.

For resten af pengene har @je_ns helt ret i, at man i første omgang kun kysser ukrudtet med varmen, og når det er visnet ned, kan man let brænde resterne væk.

Hellere leje end at bo på gaden.
Kolding75 skrev den 02-08-2023 11:24:39

Du bør i øvrigt altid brænde efter et regnvejr, hvor alt er fugtigt, da det mindsker risikoen for brand. Du bør altid have en fyldt vandkande med brusehoved i nærheden, så du kan slukke evt. ild. Hvis muligt så bevæg dig baglæns, så du har det brændte område foran dig hele tiden, for så kan du hurtigere se, hvis der opstår ild.

For resten af pengene har @je_ns helt ret i, at man i første omgang kun kysser ukrudtet med varmen, og når det er visnet ned, kan man let brænde resterne væk.

Tak for svar, jeg passer på. Jeg holder mig gerne 30cm fra alt hvad der kan brænde, og tager det sidste med håndkraft 👍

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis