Granitskærv i indkørsel

Hej, 
Jeg har en godt 50m2 indkørsel som i dag er belagt med fliser. Jeg vil meget gerne have sorte granitskærv med træde sten i, i stedet for. Jeg har læst mange steder atunderlaget er super vigtigt og det er nærmest det mest besværlige. Vi har lige fået lagt fjernvarme ind så kunne se at der både var stabilgrus og sand under fliserne, ved dog ikke om det lige overholder de guidelines der er 100%. Jeg tænker dog at er ok, så min plan er følgende.

1. Fjerne de eksisterende fliser
2. Ligge et par centimeter stenmel og stampe det hårdt
3. ligge fiberdug (har læst at det ikke er alle der anbefaler stenmel men tænker hvis jeg bruger både fiberdug og stenmel har ukrudt ingen chance :-))
4. trædefliserne (Finde nogle der er 5-6 cm tygge
5. Ligge granit skærv i 5-6 cm tykkelse

Giver det mening?

Og kan jeg gå ud fra indkørslen vil suge signifikant mere vand til sig end det eksisterende. I dag løber det meste af vandet fra indkørslen ned i haven, hvilket ikke er det store problem, men det ville være federe hvis indkørslen kunne tage lidt af vandet også.

mvh
Thomas
 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som en fin plan, dog ville jeg undlade fiberdugen, da skærverne vil have en tendens til at skøjte rundt så.
Skal der fiberdug under, skal laget af skærver være tykkere, er min erfaring. (det har jeg i nogle bede)

Jeg har en indkørsel med skærver, det er bare stabilgrus under, men der popper andre sten op fra stabilgruset, så en fremragende ide med et lag stenmel under.
Jeg har 5-6 cm tykt lag skærver, ukrudt er ikke det store problem, den smule der kommer er nem at trække op..

Vi prøver igen, i morgen --
Skærver i alt for tyk et lag er svært at cykle i. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mange tak EV Elmand., er et 5-6 cm lag for tyk?, og jeg regner også med at stampe det sammen med en plade stamper.
Som jeg husker er vores skærver størrelse 11-16 mm, det er ikke et problem med et lag på 7 cm tykkelse, det kan man også sagtens cykle på, skærver pakker godt sammen da de har skarpe kanter, og kan ikke sammenlignes med perlegrus, hvor det ville være svært at cykle i sådan et lag.
Jeg har lavet nogle bede, hvor jeg har ca 15 cm tykt lag skærver, det kunne jeg fint køre oven i med en trillebøre fuld skærver, så de pakker godt sammen, selv om de ikke var komprimerede.
Jeg har et kantbånd i plast, og fiberdug under, der kommer der ingen ukrudt..

Vi prøver igen, i morgen --
Ja det er nok mest ved perlegrus jeg har set problemet. Jeg har i hvert fald haft problemer med at komme i gang med cyklen efter besøg hos en kammerat. Jeg måtte trække ud af gårdspladsen og først ved den faste grusvej kunne jeg komme i gang. Ja der kan også have været noget væske indtag som ikke hjalp på balancen.   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis