Et instrument, som viser træet inde i væggene?

Hej!

Mit hus er bygget op af halmelementer, hvorpå der er pudset 4cm ler. Når jeg skal hænge noget op på væggene, skal jeg finde de lodrette reglar, så skruen sidder fast. Findes der et instrument, som jeg kan pege på væggen, og så viser det, hvor træet løber inde bag leren?

Jeg vedhæfter et billede, som viser væggen, før der kom ler på. Der er det jo nemt at se træ og ledninger, men efter det er pudset op med ler, kan jeg ikke se eller mærke nogen forskel i overfladen, som indikerer, hvor træet og ledninger er.

Tak!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ingen erfaring med disse, men her er først 
link til Carl Rash. Og derefter 
link til biltema

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg har den fra Biltema. Den har problemer med at finde ledninger bag en trævæg, hvis kablet er mere end et par cm fra overfladen. At finde lægter er en langt større udforing. Jeg kan ikke anbefale den..

Her er der en test af forskellige apparater til at søge lægter. Bemærk, at det er på  gipsplader i et lag. Hvis dit lerlag er tykkere, skal du regne med et ringere resultat. Da det er en amerikansk test, er mange af lægtesøgerene ikke på det danske marked. De to Bosch modeller kan dog fås. GSM120 til 700-800 kr og D-tect 120 til små 2000 kr. Modellerne fra Zirkon og DeWalt kan måske også fås. Bemærk at de foskellige modeller bruger forskellige målemetoder, så man kan ikke gå efter mærket alene.

https://www.youtube.com/watch?v=sWMJhfMPWn4 

Mange tak for det grundige svar! Det ser vist ud som om, at de billige løsninger ikke er helt til at regne med.
Mon ikke du kan bruge gips plugs til de lidt lettere opgaver. 
Forskalling hvor de 2 stikkontakter sidder er let at finde, Så er der 1 lodret ca. 30 cm til venstre for og den næste lodrette ca. 60 cm henne. 
Så er afstanden fra stikkontakter til den tilstødende væg 150 cm. Hvis det ikke passer så retter du mine tal lidt ned eller op. 
Er det skabe der skal hænges op, kan du finde dem med en tynd skruetrækker, bare du laver prøvehuller hvor det bliver skjult bag ved skab. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også