Hej alle sammen, jeg håber i kan hjælpe mig med denne problematik inden det igen bliver vinter. Vi har problemer med at øverste etage i vores hus ikke får nok varme i radiatorerne til at kunne varme første salen op, vi har for nyligt bygget til hvor der i tilbygningen er ilagt et gulvvarmesystem med sin egen selvstændige cirkulationspumpe. Der er ikke problemer med at varme kælder og stueplan op, men vores afkøling er helt af H til hvor den tidligere har været fornuftig. Det virker som om at det nye gulvvarme system æder en del af varmen. Vi har ikke problemer med at varme kælder og stueplanet op. Anlægget er et Redan anlæg fra 2007 med en Grundfoss alpha pumpe en af dem med manuel indstilling. For at kunne varme øverste etage nogenlunde op var jeg nødt til at indstille pumpen på maks konstant tryk.
Jeg har gennemgået anlægget og kan konstatere at ekspansionsbeholderen lyder fyldt, men jeg er i tvivl om hvorvidt det vil kunne løse problemet ved kun at udskifte denne eller om vi også er ude i om jeg skal sætte en større pumpe på anlægget eller om der er et helt tredje problemer der gør at jeg ikke får varme nok op på øverste.