Fejeliste - farvematch

Kære LDS

Jeg er ved at montere fejelister, men mangler lidt inspiration/vejledning til at få farven matchet - enten med gulvet eller bundstykket.

Hvad har I gjort jer af erfaring eller har I gode råd?
Bør jeg bruge træolie med farve eller overser jeg en oplagt mulighed?

På forhånd tak.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du tager i det nærmeste byggemarked og viser dem billedet, så burde de kunne vejlede dig i forhold til valg af maling/olie samt farve.

Når det er gjort, så husk at teste på en ekstra stump du har liggende, så du er helt sikker inden du behandler resterende ;)
Jeg ved ikke, om dette er relevant i dit tilfælde, men jeg vil gerne dele en erfaring:

Jeg har selv nogle egetræsgulve og manglede en overgangsprofil. Jeg overvejede forskellige metalprofiler, men ville egentlig helst holde det visuelt til egetræ. Tilfældigvis så jeg en overgangsprofil med egetræs-"look" i mit lokale byggemarked. Jeg var noget skeptisk, men jeg tænkte, at den kunne fungere indtil jeg fandt noget bedre. Lang historie kort: Jeg har beholdt den, for den matcher egetræsgulvet perfekt. Ingen tænker, at den er "kunstigt" egetræ. Det ser bare godt ud, og den er meget holdbar.
Så måske er det værd at overveje fejelister af kunststof i træ-"look". Det kan være, at du faktisk kan finde et bedre visuelt match, end hvis du selv skal til at eksperimentere med olier og lak.
Du skal starte med at bruge en fejeliste i samme træsort som dørtinnet. Åretegningen på den fejeliste på billedet ligner grangiveligt fyr.

Hvis du giver høvlet eg alm. ufarvet bordpladeolie får det en kulør som ligner gulvet meget godt.

Selvbygger med stort S. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også