Kære kyndige folk derude på forummet,
Jeg er i gang med renovering af en mindre (8x9 m.) ældre staldbygning fra 1920 med muret for og bagmur på støbt sokkel. Tidl. ejer har fjernet det gamle tag/halmloft og har lagt en let trapez tag på vha. en noget tvivlsom opbygning.
Jeg ønsker at rejse nye spær (saksespær) som jeg tænker skal hvile på en rem på bagmuren.
Er om der er nogen gode ideer til den lodrette trækforankring? Det gamle betongulv skal alligevel bankes op så min tanke er, at nedstøbe trækbånd på inderside af eks. sokkel/væg da jeg af gode grunde ikke kan komme til via hulrummet i muren. Trækbåndet kan jeg alligevel skule med forsatsvæg eller andet. Nogen der har erfaringer med noget lignende og er dette en gangbar metode og hvordan burde det udføres i praksis herunder dybde og mængde beton?
Jeg har derudover spørgsmål til opbygning af let gavltrekant. Min tanke var at få rejst i gitterspær i gavlene på ydermuren og bygge gavlen op heromkring, men er dette en gangbar metode eller skal gavlspær stå på indermur og så skal der opbygges en seperat gavltrekant som forbindes til dette spær for at videregive vindtryk til resten af taget?
Håber der er nogle der kan hjælpe mig :)