Hulrum og revne ved væg - hvordan laves det bedst?

Hejsa
Jeg har brug for noget input til hvordan jeg bedst muligt fikser min væg i køkkenet.
Personen der har lavet væggen i sin tid har ikke fået understøttet gipspladen, så den kan trykkes ind og ud.
Revnen som ses på billedet har jeg fået skåret op, da den var begyndt at småkrakkelere flere steder. Den var bare fyldt med en god sjat silikone.

Dybden af hullet variere og der er generelt ret ujævnt derinde.

Findes der en god løsning her?
Sprækken er ikke særlig bred, så det vil være besværligt at få noget mørtel og få det fæstnet ordenligt. Omend det nok ville kunne lade sig gøre med noget tålmodighed.

Alternativt skal hele væggen pilles ned og det er selvfølgelig en større operation.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan absolut ikke bruge mørtel, det er forskallings træ der  mangler bagved. 
Du kan fuge revnen med maler finish / acryl fuge masse. Og så lade være med at banke på væggen. 
Du kan også montere en trekant - eller hulkehle liste på døren med dykkere. Inden montering sættes en stribe hvid montage lim på listen som så hæfter på gipspladen. 
Så er revnen dækket og gipspladen holdt fast til trekant listen 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Enig med Erik.
Jeg tror en liste vil være det bedste, den skal så fæstnes på begge sider, som beskrevet. 

Er der evt. Plads til du kan skubbe små afstandskiler ind bagved, der gør at pladen kan bevæge sig lidt mindre, inden fastgørelse.

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Du kan give pladen noget støtte ved at fylde nogle klatter pu-skum ind i hulrummet nogle steder, evt hele vejen så man har noget at spartle/fuge op imod.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også