Spånsug samtidig start

Hej,

Er der nogen, der ved, hvad jeg skal have fat i for at lave sådan at mit spånsug starter, når jeg starter en af mine andre maskiner?

Findes der nogle gode løsninger på det, som ikke er alt for dyre? Det er 400v.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer jo noget an på hvordan dit værksted er opbygget. Hvis der 1 eller 2 sikrings grupper som forsyner de maskiner, kan du lave en "føler" på ledning ved sikrings gruppen. 
Er det 230 v maskiner fordelt på flere sikringer så skal der føles på hver fase. 
Så uden en oversigt så er det ikke muligt at komme med konkret svar. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hmm, ok, tak, så det er ikke muligt at købe en slags fordeler, der har det indbygget? Det håbede jeg lidt på :)

Der er jo altid kun en maskine, der kører ad gangen - og lige nu har jeg kun et udtag til 400v, som jeg kører dem alle sammen på. 
Tak Anders, det ser meget brugbart ud - men godt nok også pebret 😅
asgerhallas skrev den 31-07-2023 00:13:28

Tak Anders, det ser meget brugbart ud - men godt nok også pebret 😅

Ja, den er ikke helt gratis. Jeg overvejede selv forskellige løsninger til mit værksted, men endte med en simpel løsning, hvor jeg kan tænde og slukke spånsuget ét sted, midt i værkstedet. Mit værksted er så kun 15 m2, så det går fint. Husk at du sikkert alligevel skal enten flytte en sugeslange eller åbne en “blast gate”, og så synes jeg ikke at det er så slemt med “manuel” start. 

Med venlig hilsen

Anders

Annonce
Ja, det er også rigtigt, god overvejelse! Jeg kommer til at flytte slangen rundt - i hvert fald i starten, så må jeg se hvor irriterende det bliver.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis