BWT AQA Basic mister pludselig vand

Hej eksperter og venlige hjælpere. 
Jeg er flyttet i dejligt nyistandsat hus (bungalow fra -38) med BWT-anlæg for lidt over 2 år siden. Ved indflytning var BWT frakoblet men med tanke på maskiner, forbrug og kommunens fælt kalkholdige vand, tænkte jeg, at det måtte genaktiveres.  Fik fat i sanitabs og fik det tunet fint ind til en kalkholdighed på. Ca. 5,5(?)
Det har kørt upåklageligt i samtlige to år. Men da vi skulle på ferie for 14 dage siden, fyldte jeg tanken ekstra godt op, så vores datter, der skulle passe huset mens vi var sydpå ikke skulle få problemer og bøvl med påfyldning af tabs.
Da vi kom hjem i går, kunne jeg konstatere at vandniveauet i brine-beholderen var helt i bund, hvilket betød at tabletterne overhovedet ikke var dækket af eller i nærheden af noget vand. - og der kom underlige spruttelyde ud af maskinen, da den gav sig til at regenerere her til morgen.
Jeg fyldte efterfølgende ca. 8 liter vand i beholderen så tabletterne var næsten dækket. Siden er vandstanden faldet en smule.  
Er der nogen af jer fantastiske LDS’er der ved noget om BWT - hvad jeg skal være opmærksom på, hvad der kan have forårsaget vand-“Hudinien” og evt. hvordan problemet kan løses??
Mine fingre kribler for at skille det hele ad men min erfaring har dårlige minder med strøm og vand i samme cocktail.
VH
Skraberkridt



……”Sig nu bare undskyld og kom videre”….
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad for type BWT anlæg har du?
Hvor har du det fra at der skal vand i Saltbeholderen?!
Hvad siger din manual?

Har selv et BWT anlæg, type Aquadial 10.
Her kommer jeg IKKE vand i saltbeholderen.
Anlægget fylder selv vand i saltbeholderen.
Anlægget "sprutter" når det regenererer.
Det er et BWT aqa basic.
Manualen forklarer, som det ses på foto, at der skal hældes 5 liter vand i brinen ved opstart.  Den mængde vand har altid været konstant -også efter regenereringsproces.
Men nu er problemet at der ikke strømmer nyt vand til ved regenerering. Der må være en niveaukontakt et eller andet sted der ikke virker eller et tilgangsrør, der evt. er cluttet til. Suk. 
VH
Skraber …bunden


……”Sig nu bare undskyld og kom videre”….
Det kan også være magnetventilen, der fylder vand ind, som ikke åbner, af en eller anden grund.
Kan du have "druknet" niveauet, på en eller anden måde, ved at have fyldt for meget vand på.
Du må have alle slanger af og prøve om du kan skylle evt. skidt ud af anlæggets rørsystem.
BWT har også en Service afdeling, har dog ingen kendskab til den ydede service.

Tak GSH. Jeg vil våge mig ud i en forsigtig udskylning og nogle nærstudier af YouTube videoer om emnet.
VH
Skraberkridt

……”Sig nu bare undskyld og kom videre”….
Nå, fik skyllet brinebeholder ren og givet den en “dioxal”-behandling. Det ser ud til at virke. Men nu er mit display begyndt at blinke. Men kun når oplysningen om resterende vandkvote træder frem. Ved dato og klokkeslet er displayet normalt.
Det er som om “poltergeist” har indtaget mine installationer…..  
Skraberkridt

……”Sig nu bare undskyld og kom videre”….
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis