Afmontering af gammel Damixa kartud

Som andre trådstartere før mig har beskrevet, vil jeg afmontere min Damixa kartud.

Jeg har forsøgt at dreje den ud med en rørtang, men den sidder urokkelig fast- og jeg er lidt nervøs for vold kontra vandrør.

Er der nogle af jer, der rent faktisk selv har prøvet at dreje en af?

Kan kun finde opslag på nettet, hvor folk IKKE kan få det til at virke…

Mvh Jákup
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kartuden er ret sikkert forbundet med en lille stump rør oppe fra blandingsbatteriet. Så sidder der en vinkel nede ved kartuden og sikkert igen et kort stykke rør. Er det pakket med pakgarn og paksalve burde det kunne skrues af. Intet er sikkert, det har trods alt sikkert sidder der i over 40 år.

Søren O
Uha… jamen så er løsningen vel bare at lukke øjnene og lægge vægt i rørtangen og at få nogen andre til at krydse fingrene imens 🥵🥵🫣😓

Tak for udførligt svar!
Den viste tud er monteret med et stykke rør, som går ind i en vinkel. Den kan godt sidde fast, men der er ikke andre måder at gøre den fast og i dit tilfælde at skrue mod uret.

fase
Tusind tak for støtten- jeg fulgte jeres råd og pluuudselig gav den sig… og efter lidt mas, vupti!
Rørstumpen kan også skrues ud og evt. erstattes af et stykke galvaniseret rør. Tuden er i øvrigt beregnet til at monteres uden på fliserne og ikke, som i dit tilfælde, omgivet af fliser.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis