Må gulvet ikke lægges gennem døre?

Jeg er i gang med at lægge gulv og får lige kigget på vejledningen ved en fejl. 
Der er et billede som jeg tolker som at gulvet ikke må lægges gennem døråbninger, passer det. Vedlægger billedet. Det er det med rødt kryds grønt flueben
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan man godt, men det kommer an på hvilke døre det drejer sig om. Feks fra en fordelergang og ind i værelser vil det være en dårlig ide da det transportere lyden videre. Mellem to sammenhægende stuer, eller mellem stue og køkken vil det være ok. Jeg har i hvert fald været med til at lave gennemgående gulve.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det tror bare at de mener at man bør lave et dørtrin, som kovas skriver er det nok for at hindre lyd i at sprede sig
Der er grænser for hvor stor en ubrudt gulvflade det må være - i hvert fald med klikgulve. Jeg regnede med at skulle lave samling / "dilitationsfuge" mellem mine stuer, men droppede det, fordi producenten angiver at gulvet må være op til 120m2 eller 15 meter på længste led (så vidt jeg husker)....så jeg tror også at det afhænger af gulvet.

Mvh. AllanE
Jeg har lavet den ene del gennemgående, fra et værelse ud på repos, det andet værelse blive det brudt med en skinne imellem, så er det kun 7,5 meter på længste led, det burde vel ikke være et problem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis