Vandlaas i brusekabine sidder langt nede

Hej Alle,
I vores sommerhus sidder vandlaasen langt nede i brusekabinen. Jeg kan ikke faa den op saa jeg kan rense den. Der er ligesom en blokade halvvejs oppe der goer at den ikke kan loftes op ad afloebet. Huset er bygget i 2003. Er der nogen som har et bud paa hvorvidt jeg kan faa vandlaasen op og i givet fald hvordan?
Se billede.
Pft.Mvh. Peter
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at gøre det hele rent, over vandlåsen, og så smør med noget silikone fedt, hvor den ikke vil forbi, der sidder en O-ring som lige skal glide over for at vandlåsen kan komme op.

Vi prøver igen, i morgen --
Mange tak for input je_ns - saa du vil mene at det er meningen, at vandlaasen skal kunne komme op? Det virker blot som om at selve afloebshullet er lavet i en diameter midt i hullet, saa vandlaasen ikke kan komme forbi. Der er lige en kant som gaar ud. Men enig, det vil virke maerkeligt hvis det ikke er muligt. Jeg proever igen med noget silicone!
pb280180 skrev den 27-07-2023 21:02:39

Mange tak for input je_ns - saa du vil mene at det er meningen, at vandlaasen skal kunne komme op? Det virker blot som om at selve afloebshullet er lavet i en diameter midt i hullet, saa vandlaasen ikke kan komme forbi. Der er lige en kant som gaar ud. Men enig, det vil virke maerkeligt hvis det ikke er muligt. Jeg proever igen med noget silicone!

Det ligner mine vandlåse, kom i tanke om der sidder 3-4 skruer på mine i yderkanten, man kan løsne, så strammer o-ringen ikke så meget. (løsn ikke skruerne for meget kun en omgang eller 1½)

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis