Afpropning efter vaskemaskine

Hej LDS
I forbindelse med flytning har vi afmonteret vaskemaskinen og jeg antager at jeg bør sætte en prop over/i den studs den brugte som afløb.
Hvor finder jeg en sådan prop (studs?)?
Bauhaus og Silvan kunne ikke hjælpe :(

Slangen som var klemt ned over studsen har en diameter på 23 mm.

Billeder herunder, eller i højere kvalitet på iCloud.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender dem ved navn som slutmuffe og renseprop, men I dit tilfælde er der ikke noget gevind at skrue imod.

Hvis du ikke lykkes med at finde noget må det blive en midlertidig løsning med en plastikpose og nogle elastikker.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

vinprop ?

Stykke kosteskaft ?

1 tomme gummislange ned inden i først - derefter med en prop indeni ?
Tak for rådene, vi endte med at bruge noget kraftigt afdækningsplastik over studsen i dobbelt-lag, og holdt det fast med en elastik samt en kabelbinder.

Hvis andre leder efter gummipropper, så fandt jeg faktisk nogle, men man skal finde dem i hobby bryggebutikker til vin og øl eller butikker som sælger udstyr til laboratorier eller kemi-undervisningen i skoler. Propperne er smallere for neden end for oven, og de beskrives ofte med tekst som Gummiprop uden hul 27/21mm, se fx udvalget hos Grippingslund vingård og Butik Vinmark.
Hvis du skal søge efter propper (når linkene herover ikke virker længere), så prøv at google gummiprop uden hul  20..27/15..20. Google tolker 20..27 som "et tal mellem 20 og 27*, så det er nyttigt til ikke at begrænse søgningen for meget.

Endelig snakkede jeg med en, som nævnte at der muligvis sidder et rør inde i samlingen, og at dette kan drejes og dermed lukke af for alle studserne. Det ville så kræve at der bores nye huller til de studser som stadig er i brug. Jeg fik ikke testet det, men det er være at have med i overvejelserne hvis andre falder over denne tråd :)
Der sidder ikke noget inde i røret som kan drejes.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis