Hej
Jeg skal samle følgende legehus:
https://solundhuse.dk/wp-content/uploads/2018/01/3.2-m2-Lille-Felix-manual.pdfJeg har aldrig beskæftiget mig med fundament. Men er klar over, at jeg skal have fundet en løsning til fundament.
MIN EGEN TANKE:
Jeg havde i starten selv tænkt at lægge 50x50 fliser ud som punktfundament på græsplænen og derefter skrue nogle justerbare plastikfødder på (for at undgå opstigende fugt i trækonstruktionen og for at kunne justere højden)
PRODUCENTEN AF LEGEHUSET:
Producenten anbefaler den helt store omgang med stabilgrus, sand og fliser ELLER punktfundament med stolpesko. Hun fortæller endvidere, at min egen løsning ikke er holdbar, da en muldvarp eller lign. Kan grave i jorden og gøre den porøs og så vil fundamentet flytte sig.
Jeg vil ikke grave ud til fliser og lægge stabilgrus, da det besværliggør genetablering af græsplænen, når legehuset på et tidspunkt skal væk. Men har så efterfølgende søgt på stolpesko fra BMC og på jordskruer, men det kommer jo hurtigt til at koste
2000-3000 kr. mere blot for fundament.
Så mit spg. går på, hvad går an som fundament til et legehus? Jeg har ikke brug for nogen overkill-løsning, men selvfølgelig brug for en stabil løsning.
På forhånd tak og god dag.