Muldvarpeskud , fælde, robot

Hej. Det siges at en robot fordriver muldvarpe og mosegrise fra plænen. Indtil vores ubudne gæster har fundet vejen ud af haven, har det været nødvendigt med fælder. Ikke smart når robotten også skal være der. Jeg har  hidtil sat spand med et par sten ovenpå over fælden. Er dog bange for at robotten kunne vælte spanden med stenene ned over sig. Derfor har jeg støbt en "cementflise" i bunden af en plastspand. Først har jeg boret et par huller tæt ved bunden og sat en jernpind igennem så der blev håndtag i spanden og flisen holdt på plads. Nu tror jeg at spanden står så sikkert at robotten kan bumpe ind i den og vende.
ps. brug en ældre spand. De nye er meget tyndere i materialet.

Når lysten driver værket
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spanden har som sådan ikke andre funktioner end holde åbning ned til fælden mørk. Ved at lægge en flise hen over hullet får man samme resultat. Man kan så lægge en smule jord ved kanter så muldvarpen slet ikke aner uråd. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
En gammel lille gryde er også fin til formålet, den vælter ikke.
Jeg bruger en gryde på 2-3 liter, har ikke robot, men gryden blæser ikke væk.

Men nu har du jo spanden, som robotten ikke kan skubbe rundt med og vælte..

Vi prøver igen, i morgen --
Hej Erik
nu havde jeg jo både spand, 1 tentor stang og en  rest cement. Med denne afdækning har jeg det hele  på et sted og får ingen knækkede negle af at samle spanden op fra græsset. Man kan ikke lægge en flise over de specielle fælder vi har. De 15 cm op over jorden.  Er lidt anderledes end de gamle sakse, der sidder helt nede i gangen.

Når lysten driver værket
Ok det var saksene jeg tænker på. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis