Fjerne trælister slået fast med søm

Jeg er ved at istandsætte et gammelt dækketøjsskab, og i den forbindelse skal jeg fjerne nogle "trælister" (hedder stensikkert noget andet, men håber jeg gør mig forståelig), der sikkert har båret en hylde engang. Sømmene er slået så dybt ind, at jeg ikke kan gennemskue, hvordan jeg kan fjerne listerne. Nogen tips?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bank et stemmejern, eller anden slank bred genstand, ind mellem liste og skabet, lige ved siden af sømmet, brug noget mellemlæg mellem stemmejern og skabssiden, og bræk forsigtig ud.

Skal listen ikke genbruges, kan du flække den på langs, bank et stemmejern ind i enden, ud for sømmene, så listen revner.

Vi prøver igen, i morgen --
Mange tak! Jeg har en spatel, som jeg vil prøve i første omgang så. Hvad mener du med mellemlæg? For at skåne skabet altså? 
Spartel er nok ikke stift nok, men det er et forsøg værd. Ja, mellem lægget er for at skabet ikke skal få dybe ridser. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også