Afretning af badeværelsesgulv ovenpå vådrumssystem

Hej alle sammen, jeg har støbt betongulv i mit badeværelse i stueplan, og derefter forseglet med LIP 2k system, Nu hvor jeg har lagt storformatfliser ud, kan jeg se, at gulvet ikke er så jævnt, som jeg troede, og for meget til at blive udjævnet med det maksimalt tilladte 10 mm tykke lag af fliseklæb.

Mit spørgsmål er, kan jeg bruge et produkt som selvnivellerende cement fx. Weber gulvafretning direkt oven på LIP 2k, og under fliseklæb, eller vil det give problemer med fugt/vedhæftning?

tak på forhånd.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Weber gulvafretning vil være ok til opgaven. Men du skal ikke forvente at det retter sig selv af, der skal rettes af med retskinne / vaterpas. 
Men fliseklæb kan også bruges. Det kan rette skævheder op, og så et par dage efter næste lag, eller fliselægning. 
Når du lægger fliser skal du endelig bruge tandspartel og komme lim på både gulv og bagside af flise. Det skal ligge så striber rammer hinanden ca. vinkelret. 
På den måde kan du presse flisen hvis der er behov for det, og stadig have fuld limning der hvos du ikke presser så meget. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis