Nedrivning af 1. Sal i murermestervilla

Hej LDS'ere

Jeg er i gang med at rive min 1. Sal ned i min murermestervilla. Det drejer sig om plademateriale på murerede gavle, skillevægge, badeværelse, loft med rørpuds og forskallingsbrædder, skunk og skråvægge med rørpuds og forskallingsbrædder.

Skal jeg være nervøs for stabiliteten i hanebåndspærene, når alt er revet ned? Her er kun lette vægge på 1. Sal.
Når alt er revet ned går jeg i gang med opbygning igen. 
Taget er eternit tag - er det klogt at skifte taget i denne omgang, mens man kan komme til indefra? 

Venlig hilsen
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Du skal ikke være nervøs for stabilisering. Det kan stå uden at der er skillerum indvendig i tag etagen. 
Taget skiftes udefra med stillads osv. så det er ikke stor praktisk fordel at skifte det samtidig. 
Det kan være lidt triggi at få den nye dampspærre helt ned på muren i næste etage men hvis du har uhindret adgang så lav det så godt du kan. 
Tager du ombygnings lån i denne forbindelse så kan det være en fordel at tage taget med også. Men det skal også kunne lade sig gøre at få færdig inden for den frist som evt. byggelån er på. 
Når du bygger op igen så skal du huske udluftning over isolering, så luften kan passere nede fra tagfod og op forbi skråvægge og ud ved rygning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Er der ikke noget med at når du udskifter hele taget så skal det isoleres efter de nyeste krav, Hvis du bare renovere det indvendigt så kan man gøre som man vil.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis