Problem med Biltema elcykel

Jeg har haft en elcykel fra Biltema som har fungeret 4-5 år. Pludselig er der ingen lys i kontroldisplayet. Batteriet er opladet. Får ingen hjælp af motorn. Kontaktfladerne på batteri og cykel virker iorden.

Hvad kan problemet være?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
RJ85 skrev den 24-07-2023 22:42:00

Jeg har haft en elcykel fra Biltema som har fungeret 4-5 år. Pludselig er der ingen lys i kontroldisplayet. Batteriet er opladet. Får ingen hjælp af motorn. Kontaktfladerne på batteri og cykel virker iorden.

Hvad kan problemet være?
 Brud eller dårlig forbindelse på intern kabling, fejl i panelet eller nyt batteri. 
 Ps. hvor mange ledninger går der fra batteriet?
guide for fejlfinding
Vh. Carsten

 


 

RJ85 skrev den 24-07-2023 22:42:00

Jeg har haft en elcykel fra Biltema som har fungeret 4-5 år. Pludselig er der ingen lys i kontroldisplayet. Batteriet er opladet. Får ingen hjælp af motorn. Kontaktfladerne på batteri og cykel virker iorden.

Hvad kan problemet være?

Er batteriet opladet?


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg har forsøgt rense kontaktflader ved displayet. Batteriet er helt opladet. Der går 4 ledninger fra batteriet. Jeg cyklede 10 minutter, holdte pause og så fungerede den ikke. Det skal siges at den har stået ude en måned i det dårlige vejr, dog uden batteri.
Findes mon en sikring i boksen ved batteriet? 
Det er sandt. Jeg kan prøve med et multimeter
RJ85 skrev den 26-07-2023 13:50:52

Det er sandt. Jeg kan prøve med et multimeter

Der skal en belastning på mens du måler spænding. Det kan være en eller flere passende pærer.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 26-07-2023 14:12:20

RJ85 skrev den 26-07-2023 13:50:52

Det er sandt. Jeg kan prøve med et multimeter

Der skal en belastning på mens du måler spænding. Det kan være en eller flere passende pærer.

 Hvorfor det. Man måler da også direkte på et bilbatteri og generator f ex?

RJ85 skrev den 26-07-2023 21:46:08

JohnLarsen skrev den 26-07-2023 14:12:20

RJ85 skrev den 26-07-2023 13:50:52

Det er sandt. Jeg kan prøve med et multimeter

Der skal en belastning på mens du måler spænding. Det kan være en eller flere passende pærer.

 Hvorfor det. Man måler da også direkte på et bilbatteri og generator f ex?

Måling af spænding (tænker jeg du mener) på et batteri siger meget lidt om dets kapacitet. Varierende med batteritypen.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det er rigtigt. Nu tænker jeg bara måle om der komme rstrøm fram de rigitge steder. Dette batteri er desuden et som jeg har læst kan være programmeret til at slutte fungere.

Jeg har 41 V når jeg måler på den store røde og sorte ledning som ses i videon

ÄNTLIGEN! Potentiell lösning för planerat åldrande i Biltema MFP Batteri (Art. 27-147801) - YouTube 
https://youtu.be/i_zLqFx44mo
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis