Vælte mur, gasbeton, ledninger

Hej gutter

Jeg skal have væltet denne gasbeton væg. Ej bærende eller stabiliserende. 

Jeg tænker at anvende bajonetsav med passende klinge. Så jeg kan save i firkanter.

MEN, hvordan løber kabler til stikkontakter normalt. Er det direkte lodret fra lys/stikkontakt og op i loft eller er der andet jeg skal være opmærksom  på? - elektriker flytter/sløjfer kontakter. Men vil gerne lidt i gang inden han kommer. 

Om ikke andet tænker jeg at købe en kabeldetektor fra Jem og fix.

På forhånd tak.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er stor sandsynlighed for at kabler/rør går lodret eller vandret fra afbryder og stikkontakt. Skru en kontakt løs og se, hvilken retning kabel eller rør peger henad.

fase
Og klingerne til mur fås billigt hos jem og fix, dem kan du bruge til din bajonetsav.

Elektronikteknikeren
Du kan banke så hårdt på væggen at tapet eller maling går i stykker. Altså nogle store skrammer i væggen nu den alligevel skal ned. Så kan du se forskel på den almindelige gasbeton og så den mørtel som el rør / kabler er indmuret med. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også