Vægmontering af el-ledninger

Hej alle smile

Da jeg lige er flyttet i ny lejebolig, vil jeg montere nogle lamper, og hart derfor brug for at montere ledninger på væggene.
Da det er en lejet lejlighed kan dette ikke gøres ved at fræse riller, eller ved andre større forbedringer.

Væggene som disse ledninger skal monteres på er af beton. Der er ikke træfodpaneler langs gulvet, men i stedet en gummiliste.

Der er træloft med en lille pynteliste ført rundt langs kanten. Der må gerne slåes søm i denne.

Jeg har været på jagt efter ledningsclips, men kan ikke finde nogle (søgt i Silvan indtil videre) der er beregnet til montering på betonvæg.
Måske ved nogle af jer hvor jeg kan få det?

Jeg har også kigget på den løsning der hedder at sætte hule lister op, hvor der kan trækkes ledninger igennem, men de påsættes ved hjælp af klister på bagsiden, noget der bestemt ikke er godt for tapetet når de skal af igen smile Gummilisterne nær gulvet sidder ikke særligt godt fast til væggen, så jeg er ikke helt tryk ved at klistre de hule lister herpå. Sæt jeg nu kommer til at flå gummilisterne med af når jeg fjerner de hule lister...

Som i måske kan se er jeg kørt lidt tør for idéer. Måske har nogle af jer nogle der kan bringe mig lidt videre biggrin
På forhånd tak.

- Hans Cz. Jørgensen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tesa har nogle fantastiske fyre til bla.a. at klæpe malerier mv. op på væggen. Skal de ned igen hiver man i en snip, og limen slipper uden at ødelægge noget.

De hedder Tesa Poster-Strips og jeg købte dem hos en boghandel. Dem må du kunne bruge uden risiko for at ødelægge tapet mv.

Mvh. JørgenE
Det virker fortræffeligt!
Jeg ville ønske jeg havde et kamera, men desværre sad

Jeg gik til Bog & Idé, som udover en limpistol til en hund også havde dobbeltklæbende monteringstape til 30 kr. for 1.5 meter.

Jeg forbigik limpistolen, og købte det dobbeltklæbende tape

Efter at have snittet tapestykker der var ca. 30 cm. lange og havde samme bredde som ledningen, blev dísse stykker sat, først på ledningen og derefter på væggen. Og det sidder godt nok fast! smile

Jeg er spændt på om det holder.

Monteringen med dobbeltklæbende monteringstape gør en ledning op ad en helt nøgen væg ganske diskret, ihvertfald i forhold til ledningsclips.

Metoden kan ihvertfald anefales. Nu må vi se hvor længe det holder.

- Hans Cz. Jørgensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også