Facadeisolering forskel i dybde - hvad gør man?

Hej alle sammen.

Jeg skal have facadeisolering på. Men der er forskel i dybden på hjørnet og i bunden?
Jeg har 75 mm facadeisolering der skal på det hele.

Kan man evt. starte med at sætte en tynd flamingo på med facade klæber og dyvler? Så det bliver jævnt med den resterende væg?

Og derefter påsætte hele facade isoleringen som normalt?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har set hvordan man laver det i Polen.
 Her laver man en støtte uden på som fastsætter retningen hvor det yderste lag. Så bruger man byggeskum, eller måske rettere brøndskum som udvider sig inde bag ved den plade som man vil have til at " hænge ude i luften " 
Denne støtte kunne være 2 vandrette bjælker pr. skifte, som sidder bag nogle lodrette stolper. De 2 bjælker kan så flyttes med op til næste række. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Du har vel ikke noget link eller billede/video til det du beskriver :-)?
Desværre ikke. Jeg har blot set det udført i Polen hvor man har facade isoleret med flamingo materiale i mange år. 

Okay er det no go den løsning med at klæbe almindelig isolering på og derefter facadeisoleringen :-)?
Du skal beholde samme materiale hele vejen igennem indtil net puds. 
Du bruger i flæng ord som facade isolering og almindelig isolering. Så mn bliver nødt til at gætte på hvad materiale du mener.
Når jeg tænker på facade isolering så er det flamingo plader, med netpuds uden på. Og almindelig isolering er så glasuld. 

Annonce
Almindelig isolering så snakker jeg om det flamingo man kan købe nede i byggemarkedet, som ikke er facadeisolering. :-)
Hvad er facade isolering i din optik. 

Det er flamingo der er specielt fremstillet til facader. Altså styrker 80 og så har det vist ligget på lager ekstra længe for at det ikke skal skrumpe efter montering :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis