Spots og lampeudtag i samlinger mellem Troldtektplader

Hej

Første tråd herfra - helt ny bruger. Håber jeg opretter den rigtigt, og ellers er jeg sikker på, at der hurtigt gives konstruktiv feedback ;)

Mit spørgsmål er, om man kan lave spots og lampeudtag i samlingerne mellem Troldtektplader?

Jeg skal sætte Troldtektplader op i et rum, hvor der er forberedt til spots og lampeudtag. Placeringerne på de forberedte huller gør, at jeg kommer til at få spots og lampeudtag nogle steder, hvor Troldtektpladerne støder sammen.

Er det ok? Jeg er lidt i tvivl om det ser fint nok ud - eller om det er totalt no-go. Nogle erfaringer?

Dbh Alexander 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selvfølgelig kan du montere lampeudtag og spots i samlingerne på Troltektplader, Men samlingen er lidt skør. Med hensyn til lampeudtagene kan du forsyne det med afstandsringe, så udtaget ikke belaster Troltekspladen. Med hensyn til spots kommer det til at afhænge af kraven på armaturet.

fase
Enig med Fabrin, men om det visuelt er rart at se på ? - personligt ville jeg gå efter en symmetrisk montering, så de sidder ens i pladerne og bestemt ikke helt ude ved kanten.
Denne symmetriske placering kan være 1/4 del inde på pladen. Altså 30 cm 
Det ser ud til at kunne løses ved at save noget mere væk af det gamle loft. Skal der så skiftes et par kabler for at de ikke kan nå, så må det gøres. Der ekstra arbejde nu er glemt om få dage men dårlig placerede spot skal du se på i mange år. 
Du man måske også rette noget ved at begynde med en anden stump troldtek som ellers tænkt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Kan du sagtens, og ang symmetrien, har jeg selv haft mange hovedbrud om det, kan også selv godt lidt ting sidder symmetrisk, men har jeg droppet med spots i træbetonplader, der har jeg sat dem så det passede med hvor jeg ville have dem, og ligger aldrig mærke til, eller genere mig de ikke sidder symmetrisk i plader, eller i en samling
Klasse, tusind tak for jeres svar 🙏🤩
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis