Blandingsbatteri i sommerhus drypper

Mit fem år gamle blandingsbatteri i sommerhusets badeværelse drypper. Tænker det kan være en pakning eller en frost skade. Jeg har åbnet det op, skyllet det for kalk og snavs men det drypper stadig jeg montere det igen.

Pakningen ser fin ud og jeg kan ikke se nogle frost skader. Jeg har ikke Niven erfaring aå måske jeg bare ikke kan se det?

Nogen der har er forslag ril hvad jeg skal gøre?
Vh
Michael
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Øh blandingsbatteri? Dine billeder viser da ikke et blandingsbatteri, men et sted hvor man kobler en slange på.

fase
Det er skruet af her fra. Er det ikke et blandingsbatteri?
Det, der er vist på billedet med rød baggrund, er blandingsbatteriet. Det ser ud til, at der mangler del af blandingsbatteriet der, hvor du har markeret med orange. Det kan være mængdereguleringen eller temperaturjustering.

fase
Det er vist den dims, som er på første billede, - altså indmaden 😉
djaydjay skrev den 23-07-2023 18:36:47

Det er vist den dims, som er på første billede, - altså indmaden 😉

Det kan du ikke mene alvorligt. Enderne på blandingsbatterier er normalt ens af udseende.

fase
Annonce
Nu skrev jeg jo indmaden, tænker håndtaget er fjernet først.
Indmaden, som jeg ikke kan huske navnet på, er vel pillet ud og forsøgt renset. 
Kartuche var vist navnet ?
Det er korrekt hvad djaydjay skriver. Jeg har skruet enden af og taget “indmaden” uden som er på det første billeder.
Kan ikke se at der er noget galt på indmaden. Frygter der er noget som er gået i stykker inde i indmaden.

Mon nogen har erfaring eller forslag?
Jeg kan genkende den indsats!
Det er et armatur fra Børma / Idealstandard, den del du har taget ud regulerer temperaturen, hvis du trækker den røde clips ud kan man justere hvor varmt vandet skal være.
Men hvis armaturet drypper er der noget som ikke afbryder ordentligt og så skal du have kigget til ventilen som er den del der sidder i den anden side  af armaturet. På vores model er et hul nedefra til en umbraco-skrue der skal løsnes før grebet kan tages af og ventilen kan skrues af.

En enkelt ting er at Børma vidst nok har 5 års garanti på deres ting så hvis du kan finde din kvittering og der ikke helt er gået 5 år endnu?...

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tak for svar BOFH! Jeg kan prøve den anden side i morgen. Det er bare den side jeg har skruet af som dryppede. Tænker det er der problemet er?
M
Nu har jeg taget indmaden ud af den anden side. Kan ikke se nogle tegn på at den er gået i stykker.?
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis